Gå til innhold

Tarantino – Fremst i Hollywoods avantgarde


Anbefalte innlegg

Quentin Tarantino er fyren som sluttet på skolen med 160 i IQ, omtalte sin forsøksfilm ”My Best Friend's Birthday” som et billig alternativ til filmskole og kalte CGI slutten for filmkunsten. I forbindelse med neste helgs premiere på ”Grindhouse”-filmen ”Death Proof” er det på tide å se litt nærmere på Tarantino.

Les mer

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Herlig lesing! Gleder meg til å få sett Grindhouse selv, og ikke minst Kill Bill igjen, dette ga meg lysten.

 

Når jeg leste om at grindhouse ble en flopp i statene, var det første jeg tenkte på "letters from iwo jima". Måten 'mainstream-usa' må ha alt på sin måte. De kan ikke like en film fra fiendens side, og i hvertfall ikke en som kun består av trailere! At de liker "oppskrifter" litt for mye, altså.

Det er nå min teori i såfall. - Men så har jeg blitt litt anti-usa-fanboy..ting da ;)

 

Igjen: godt lesestoff! En av de mer spennende artiklene jeg har lest på kulturo ^^

Lenke til kommentar

Good stuff wh1te. Tarantino er blant mine favoritt filmskapere. Han er en meget spesiell og talentfull fyr med et utrolig stort hjerte for film.

 

Btw.. om jeg ikke tar helt feil.. holdte han ikke på med Inglorious Bastards etter Jackie Brown for så å finne ut, som du nevnte i artikkelen, at han skulle lage Kill Bill filmene med Uma som de hadde planlagt helt siden Pulp fiction?

 

Gleder meg uansett til Death Proof og Planet Horror. Hørte/leste at folk i USA begynte å forlate kinoene etter at første film var ferdig, mens trailerne rullet på lerretet. De visste rett og slett ikke at det var en film nummer to elns ;)

Men ble litt sur når de nå har funnet ut at også DVD filmen(e) skal bli delt i to.

 

Thumbs up wh1te :thumbup:

Lenke til kommentar
Btw.. om jeg ikke tar helt feil.. holdte han ikke på med Inglorious Bastards etter Jackie Brown for så å finne ut, som du nevnte i artikkelen, at han skulle lage Kill Bill filmene med Uma som de hadde planlagt helt siden Pulp fiction?

8839251[/snapback]

 

Jo, det stemmer det.

 

Takk for tilbakemeldinger.

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...