Salemonsen_ Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Hei jeg da et 8800 GTS som jeg gjerne vil ha drivere på, men jeg får opp en feil-mld når jeg prøver å instalere de Could not open the file /home/salemonsen/Desktop…x86_64-100.14.09-pkg2.run using the Western (ISO-8859-15) character coding.
nazrm Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Kan ikke kjøre X servern (gnome/KDE etc) når du skal installere de. Du bare klikka på filen i filbrowsern antar jeg. (?) -> sudo /etc/init.d/gdm stop så logger du inn normalt (tekst mode!) som root og kjører "sh filnavn"
Salemonsen_ Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Skrevet 10. juni 2007 Kan ikke kjøre X servern (gnome/KDE etc) når du skal installere de. Du bare klikka på filen i filbrowsern antar jeg. (?) -> sudo /etc/init.d/gdm stop så logger du inn normalt (tekst mode!) som root og kjører "sh filnavn" 8828156[/snapback] Sorry mate, men det der forsto jeg ikke mye av er helt ny anngående linux
nazrm Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Start opp Terminal (Applications -> Accessories), skriv inn "sudo /etc/init.d/gdm stop" (etter du har trykket enter må du skrive inn passordet) Når det er gjort, logger du inn igjen uten GUI (du ser bare tekst på skjermen, sånn som i DOS om du hadde kjørt windows!), så manøvrerer du deg fram til der du lagret driveren (/home/brukernavn/ kanskje?) og skriver "sudo sh filnavn" Da skal installasjonen starte.
Salemonsen_ Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Skrevet 10. juni 2007 Start opp Terminal (Applications -> Accessories), skriv inn "sudo /etc/init.d/gdm stop" (etter du har trykket enter må du skrive inn passordet)Når det er gjort, logger du inn igjen uten GUI (du ser bare tekst på skjermen, sånn som i DOS om du hadde kjørt windows!), så manøvrerer du deg fram til der du lagret driveren (/home/brukernavn/ kanskje?) og skriver "sudo sh filnavn" Da skal installasjonen starte. 8828322[/snapback] Det funket ikke.. i mitt tilfelle ble det /home/salemonsen/desktop etter det ble det sudo sh 8800GTS men når jeg hadde skrevet det inn ca 10 000 ganger for å teste alle slags mulige kombinasjoner av det du nettop skrev her, men alt som skjedde var ingenting (å ja jeg trykte enter etter jeg hadde skrev det ferdig)
rocknrolf77 Skrevet 10. juni 2007 Skrevet 10. juni 2007 Kan du ikke bare installere pakken nvidia-glx-new fra pakkesystemet? Eller bruke envy fra http://www.albertomilone.com
Salemonsen_ Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Skrevet 10. juni 2007 Kan du ikke bare installere pakken nvidia-glx-new fra pakkesystemet? Eller bruke envy fra http://www.albertomilone.com 8829054[/snapback] skal sjekke om det funker nå!
Salemonsen_ Skrevet 10. juni 2007 Forfatter Skrevet 10. juni 2007 RocknRolf jeg tror faktisk jeg er litt små forelsket ideg det funket som smuuuurt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå