Gå til innhold

Ekspertgodkjenning av systemet mitt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan er det med i975x da? Både rart og dumt at 975x klokker dårligere enn 965p, da det er nyere.

 

Vel 975X er eldre enn P965 og de4t kom på markedet føre !!

 

Har ikke lest mellom alt her, men du kan jo prøve deg på en X3060 :thumbup:

Om du skal ha billig ram så har jeg et par av de GEIL brikkene ligganes :innocent:

 

Edit: du kan jo kjøpe en Artic Cooling Freezer 7 PRO og sette på en 92mm Delta vifte det blir nok saker av ;)

Endret av The Ghost
Lenke til kommentar

Autopsy: du burde bytte din E6600 med en Xeon 3060 fordi disse er nøyere plukket ut (se: bedre chips) siden Xeon cpu'er skal ut til bedriftsmarkedet, og da er stabilitet og lav varmedannelse et nøkkelord.. En Xeon 3060 vil (ofte) derfor klokke lengre enn en E6600, eller holde samme hastigheter ved lavere spenninger.. :D

 

Dette varierer selvfølgelig, men mange har gjort et lite "kupp" med å kjøpe en Xeon, og har fått seg en liten gull-chip.. ;)

Lenke til kommentar

Hk for ren cpu klokking er Asus P5B, Asus Commando, og de nye Asus P35 og etter hvert X38 (tenker nå på P5K serien)

 

Forresten: hvordan yter ddr3 i forhold til ddr2? Latency på ddr3 er jo no hinsides høy.. :S

 

HAr sett at P5K støtter ddr2, mens P5K3 er ddr3..

Lenke til kommentar
Gled deg til eVGA-hovedkortet ditt ryker :) Om ca 2 uker

 

Kommer du til å kjøpe ett kort til for å kjøre SLI noen gang?

Hvis ikke kan du hive eVGA-kortet og kjøpe ett P35-kort istedet. Eller X38 hvis du gidder å vente

8826869[/snapback]

 

Dette er jo rett og slett feil å si da. Greit nok hvis du kjører med 450-500 FSB over lang tid, men ellers skal ikke de ryke.

 

Jeg (og mange andre på forumet her) har hatt EVGA iminst 6 måneder (du har sikekrt hatt det minst like lenge) og kjørt det med maks volt på alle i BIOS (utenom minne og CPU) helt siden jeg fikk det med stock kjøling. Ingenting som har feilet her enda, ikke ustabilt engang.

 

Jeg har kjørt det for det meste med 400Mhz FSB og 900Mhz på minnet. Har også OCet til 490 FSB og hatt det over lengre perioder oppe i 470+. Har også OCet med en E6600 til over 4 Ghz med høy vCore. Har også kjørt SLI med 8800GTS hele tiden.

 

Jeg vet at dette ikke er akkurat som å kjøre det på LN2/tørris/cascade, men det er allikevel en del stress, og høy volt.

 

Så lenge du ikke voltmodder, eller ekstremoverklokker på kulde, så funker kortene greit (greit ja, men langt ifra de beste). De fleste har erfart problemer etter ekstremoverklokking etc.

 

Men du har jo testet en del 680i kort. Hvilket ville du anbefalt?

 

EDIT: Det minnet trådstarter har valgt suger til overklokking. Var jeg deg ville jeg kjøpt meg Crucial Ballistix PC6400/PC8000 for OC. Er du heldig kan du klare 1200 Mhz stabilt, og 1300 Mhz+ SuperPI 1m stabilt.

 

Du kan jo også velge noe enda dyrere som Dominator PC10000 eller OCZ Flex PC9600 (tror det er det de heter)

Endret av christopher909
Lenke til kommentar
Du kan jo også velge noe enda dyrere som Dominator PC10000 eller OCZ Flex PC9600 (tror det er det de heter)

Er faktisk Flexxlc om jeg ikke husker helt feil :blush:

 

Men PC6400 holder lenge til 3800Mhz på en E6600 og så langt skal nok ikk edu på 27/7 ;)

8843598[/snapback]

 

Ja, det er sant, men han kan jo klokke minnet lengre da ;) Selv om det ikke er så veldig stort utbytte av det.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...