Gå til innhold

Hva er galt med øynene til katten min?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Det er kanske hinnen?  Det er hinnen katten renser lynene med..

Akkurat som oss mennesker, bare att vi blunker..

8822564[/snapback]

 

Jepp.. ikke vanlig at den synes så godt, men de har den "helt" for øynene når de sover.. Vi mennesker har den vel "limt fast" i øyelokket mens katter har den som noe ekstra i tillegg til å knipe igjen øynene sine.

Se på katten din når den våkner. Da vil du kanskje se at disse hinnene går fra å dekke hele øyet til å kun dekke et lite hjørne i øyet.

Lenke til kommentar
Jeg har også spekulert svært mye i hva det kan være, men det hjelper lite når man ikke vet hva det er. Alt jeg vet er at det er unormalt, og jeg vet heller ikke om det har en sammenheng med at katten min har diarè. :)

8822687[/snapback]

 

Hva mater du katten din med? hva drikker den?

8822693[/snapback]

 

Tørmat og våtmat for katter, pluss mennesketunfisk i blant. Den drikker som regel kun vann.

Lenke til kommentar

Tror ikke diarèen har noe med øynene akkurat i denne sammenhengen! Er nok heller riktig som Siggen sier, det hvite på bildet er hinnen katten har under øyelokket. Min katt har jo også sånne, hadde vært mer urolig hvis den ikke hadde hatt det!

 

Men jeg kan jo ta feil, er vel verdt en tur til dyrlegen!

Endret av Bastian90
Lenke til kommentar

katta mi hadde litt problemer med dette før, men det gikk fort over. er bare noe verk pga virus (eller noe), ikke noe farlig, så lenge katta kan se. hvis det blir veldig mye så er det nok ikke så dumt å ta en tur til veterinæren.

 

stor edit, etter å ha kikka en del på bildet, så ser jeg at dette er det andre paret med øyelokk som ligger litt for langt fremme, dette kan vare pga verk på øyet eller lignende

Endret av Tøffe-Tetra
Lenke til kommentar

Dette kan skje om katten er litt syk. Betennelse eller whatever. Har hatt et par katter som har hatt noe lignende, og svaret fra legen har vært det samme hver gang. Noen ganger så har vi gitt katten det gjelder medisiner eller så har det bare gått over.

 

Ta deg en tur til dyrlegen og spør. Om ørene til katten er spesielt varme, så kan dette også være en indikasjon på at den har feber eller at noe annet er galt.

Lenke til kommentar
For et par dager siden har katten min fått noe hvitt i begge øynene sine. Legg merke til det hvite den har i øynene på bilde. Har tenkt å ta den med til veterinæren dersom det ikke bedrer seg, men i helga har de stengt. Vet noen hva dette kan være?

8822445[/snapback]

 

Katten vår hadde også noe lignende, men har ble værre, det hvite hovna skikkelig opp så han nesten ikke kunne se på det ene øye. Vi dro til dyrlegen med han og fikk øyedråper, ble helt frisk nesten med en gang :)

Lenke til kommentar

Det er det tredje øyelokket du ser på katten din. Det er ikke verk eller noe sånt, men en helt normal ting som de har i øyet. Det SKAL derimot ikke synes på denne måten. Aner desverre ikke hvorfor det er sånn, men veit at min katt var sånn da han ble syk av penicillin en gang.

Antar de kan være sånn om de har betennelse eller infeksjon i kroppen. Et tegn på at noe er galt.

 

God BEdring til pus!

Lenke til kommentar

Det er neppe betennelse i øynene som lager den hvite hinna over øyet. Da ville den andre katten vi har mest sannsynlig være smittet, og etter å ha googlet litt virker det som at problemet rett og slett skyldes at katten er syk. Problemet er at jeg ikke vet hvorfor han er syk, eller hva han er blitt syk av. Stikker på jobb snart, og er han ikke blitt bedre i.l.a dagen er det sikkert verdt å svi av noen kroner på å få han til veterinæren. Synd at sånne enkle sjekker skal være så sinnsykt dyre, pluss at blodprøve og medisin sikkert kommer i tillegg.

Lenke til kommentar
Jeg vet ikke hva det er. Det dekker en ganske stor del av øyenene, men man ser det kanskje ikke så godt på bilde. Det bekymrer meg litt nå.

8822490[/snapback]

Det er paa en maate oyelokkene til katten, skogskatta mi har det samme :)

 

 

edit: allerede nevnt.

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...