Gå til innhold

Kan XP aktiveres på nytt ved HW bytte?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har kjøpt ny pc i deler og lurer på om jeg kan aktivere XP på den nye makina selv om den har vært aktivert på en eldre maskin tidligere? Den gamle pc'en er altså ikke i bruk lenger.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hva som er mulig, og hva som er lovlig, er ofte to forskjellige ting ;)

Har du en retail versjon, kan du (lovlig) aktivere den på nytt på en ny PC.

Har du derimot en OEM versjon, er lisensen til denne låst til din gamle PC, og du kan ikke (lovlig) aktivere den på en annen.

Skrevet

har ikke noe å si om du bytter hardware. blir akkurat som du kjøper helt ny pc og bruker den key og windows plata du hadde til andre pcn.

så ja det går =)

Skrevet
så ja det går =)

8822117[/snapback]

Som det ble beskrevet litt lenger opp så er det ikke helt sikkert at det går nei. Det kommer an på lisenstype

Skrevet

La oss si at jeg ringer til Microsoft og aktiverer over telefon. Jeg kan vel lyve og si at jeg skal aktivere lisensen min på den gamle maskina. det er jo såpass mye tull med den automatiske aktiveringen for de som formaterer mye

Skrevet
La oss si at jeg ringer til Microsoft og aktiverer over telefon. Jeg kan vel lyve og si at jeg skal aktivere lisensen min på den gamle maskina. det er jo såpass mye tull med den automatiske aktiveringen for de som formaterer mye

8822213[/snapback]

I dag trenger du ikke snakke med noen en gang. De har lagt om telefonen slik at den automatiske svareren stiller en masse spørsmål. Svarer du "rett" får du en ny aktiveringskode. Det er jo ikke dermed sagt at det er i tråd med lisensreglene selv om det er mulig. Hver og en får granske sin egen samvittighet...

Skrevet

8822213[/snapback]

I dag trenger du ikke snakke med noen en gang. De har lagt om telefonen slik at den automatiske svareren stiller en masse spørsmål. Svarer du "rett" får du en ny aktiveringskode. Det er jo ikke dermed sagt at det er i tråd med lisensreglene selv om det er mulig. Hver og en får granske sin egen samvittighet...

8822229[/snapback]

Har ringt til Microsoft sin aktiverings avdeling en del ganger tidligere og den automatiske svareren har aldri fungert ved tidligere annledninger så da har jeg blitt satt over til kundebehandlerene. En annen ting jeg lurer på er hvis jeg skriver ned alle de sifrene jeg jeg får av kundebehandler kan jeg da bruke disse ved senere annledning?

Skrevet
Har ringt til Microsoft sin aktiverings avdeling en del ganger tidligere og den automatiske svareren har aldri fungert ved tidligere annledninger så da har jeg blitt satt over til kundebehandlerene. En annen ting jeg lurer på er hvis jeg skriver ned alle de sifrene jeg jeg får av kundebehandler kan jeg da bruke disse ved senere annledning?

8822314[/snapback]

Det er ikke så veldig lenge siden de la om. Har du ringt etter det og ikke klart det så har du svart feil. Tenk så dumt som mulig :p

Aktiveringskoden er basert på og må passe til maskinkoden du gir fra deg når du ringer. Den igjen beregnes ut fra en hel haug med variabler, som modellnummer på maskinvare og lignende. Dermed vil aktiveringskoden kun være brukbar til din eller en identisk PC.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...