Gå til innhold

Splinter Cell i slow motion .. ?


Anbefalte innlegg

Kjøpte Splinter-Cell trilogien (med de tre første i èn pakke) for en tid siden og skulle benke meg med det første i går.

 

Fikk et sært problem da jeg skulle begynne å spille; karakteren beveger seg i slow-motion! Selv om spillet ellers flyter knirkefritt på min 2.2 GHz Dual-Core og greier, spilles altså alle karakteranimasjoner av i skikkelig slow-motion.

 

Ja, jeg vet at du kan skru opp hastigheten Sam skal bevege seg med. Da skifter han korrekt nok fra "gå-animasjon" til "løpe-animasjon" etter en tid - men fortsatt spilles denne animasjonen av i slow-motion.

 

Noen som aner hva dette kan skyldes?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Slow-Motion? Høres jo mistenkelig ut som en slags lagg, men hva vet vel jeg..

8820597[/snapback]

 

Maskina det kjøres på var splitter ny i Februar så maskinvaren er ikke noe problem i alle fall. Utover det kjøres det på max all settings og jeg opplever ingen lag når jeg ser meg rundt og slikt. Det er heller ingen lag i måten animasjonene spilles på, det er bare det at de går i, rent ut sagt, slow-mo.

 

Temmelig sært problem :hmm:. Reinstallasjon fungerte ikke.

Lenke til kommentar

Mener en løsning på et tilsvarende problem er å bare bruke én kjerne (under Oppgavebehandling, høyreklikk). Her finner du et valg som lar deg dedikere kjerner til oppgaven, sitter dessverre ved en énkjernet akkurat nå. Men nå stoler jeg bare på langtidshukommelsen min.

 

Edit: Hum, muligens kun i Vista det går.

Endret av Ultrag
Lenke til kommentar

Har hatt akkurat det samme problemet på Splinter Cell Chaos Theory. (Jeg har enkeltkjerne)

Trur det henger sammen med speedstep. (det faktum at prosessoren klokker seg opp og ned etter behov). Dette fører tilsynelatende til at spillet misforstår hvor raskt oppgaver kan utføres og derfor skrur opp eller ned farten på måfå.

 

Har du en Laptop så er det svært sannsynelig at dette er problemet. Har selv ikke funnet noen fix for dette, men hvis noen vet noe så si gjerne ifra.

Lenke til kommentar
Hvor mange prosessorkjerner kjører spillet på?

8820894[/snapback]

 

Spiller i XP og har ikke satt opp noe spesielt så antar det kjører på èn.

8821161[/snapback]

 

Har du dobbelkjerne, så kjører den nok på 2.

 

Når du har spillet oppe så trykker du CTRL+ALT+DEL, velger prossesser, finner prossessen, også roter du deg frem til der du kan velge hvor mange prossessorer som skal jbobe med det. Velg 1.

 

Da skal det gå..

Lenke til kommentar
Trur det henger sammen med speedstep. (det faktum at prosessoren klokker seg opp og ned etter behov).

 

Har du en Laptop så er det svært sannsynelig at dette er problemet. Har selv ikke funnet noen fix for dette, men hvis noen vet noe så si gjerne ifra.

8821371[/snapback]

 

Det er en Laptop, stemmer.

 

Det med Speedstep var et bra forslag, skal se om jeg kan finne ut noe mer der.

 

Den kjører nok på to kjerner ved nærmere ettertanke ja :!:. Får ikke testet det før etter helga, er ikke hjemme akkurat nå.

Endret av stonebro
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...