Gå til innhold

Gaming PC til ca.13000,-


Anbefalte innlegg

God dag kjære landsfedre!

 

Det er vel ca. 3 år siden sisst jeg handlet PC, har hatt ett par laptoper siden den gang, av type "gaming".

 

Nå har jeg prøvd å lest meg opp igjen på alt det nye, å fyttifaen det er mye nytt ;)

Så her er oppsettet:

 

Samsung 20" LCD SyncMaster 205BW 1 995,-

- Jeg vet ikke om denne er helt den skjermen som egner seg best til spill (?), hjelp meg gjerne i å finne noe som egner seg noe bedre til en flott spillopplevelse. Pris +- 2000,-

 

Hiper Strømforsyning ATX 580W Sort, 18dB 120mm Vifte, 4xSATA, 2XPCI-E, 20/24pin 725,-

- Bedre å ha noe extra watt i steden for å ha litt for lite.

 

Asus P5K, P35, Socket-775 DDR2, WIFI, eSATA, ATX, GbLAN, PCI-Ex16 1395,-

!Obs - Jeg lurer også på om dette faktisk har innebygget trådløst nettverk? Wifi er vel noe i den duren er det ikke?. Ellers ser kortet ut bra til mitt formål.

 

Intel Core 2 Duo E6600 2.4GHz Socket775 1875,-

- Skal vel passe bra i kortet denne? ;) Vet jo aldri lengre, så alt for mye nytt ;D

 

OCZ DDR2 2048MB Nvidia SLI Ready XTC 1355,-

!Obs - Jeg vil ikke ha noen flaskehals anngående rammen holder tilbake prosessoren etc. Lurer derfor på om dette er overkill eller faktisk hva jeg burde ha?

 

MSI GeForce 8800GTX 768MB GDDR3 4596,-

- Av erfaring, det jeg aldri har angret i når det kommer PC kjøp er å legge meste parten av pengene i ett selvstendig kort som virkelig greier å ta seg av de nyere spillene etc. Jeg kjøper jo tross alt en maskin for fremtiden. ;)

 

------------------------------------------------------------------------------------------------

 

Ellers tror jeg at jeg kan nevne at kabinett, DVD brenner, harddisk blir jo også kjøpt, men poenget er lite i å nevne det siden det ikke har så mye med hvordan maskinen glir i sammen etc.

 

Vær så snill, si din mening. Er ikke ute etter "Fan innlegg" som AMD er jo mye bedre etc. Jeg føler Intel har noe som virkelig sparker nå, jeg vil holde meg på 775 plattformen. Siden det var det jeg startet for 3år siden. AMD ser også til å ha mistet litt av det de hadde, at de faktisk var bedre på fleste punkt innen gaming. Føler ting har forandret seg nå samt som ATI blir seilt "akterut" av Nvidia.

 

For all del, hjelp meg gjerne med alle deler av PC'en. Jeg tok meg tid nå i håp om å få meg noen virkelig seriøse tilbake meldinger.

 

Alt i alt, gaming PC til ca. 13000 , - /m Skjerm ville være rundt hva jeg er villig til å betale for den. Bruk? Gaming, hvor jeg skal kunne nyte spillene med en god flytende grafikk. Støy og varme er noe jeg ikke er alt for glad i.

 

Mvh

Per Åge

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
- Jeg lurer også på om dette faktisk har innebygget trådløst nettverk? Wifi er vel noe i den duren er det ikke?.

Stemmer.

 

OCZ DDR2 2048MB Nvidia SLI Ready XTC 1355,-

!Obs - Jeg vil ikke ha noen flaskehals anngående rammen holder tilbake prosessoren etc. Lurer derfor på om dette er overkill eller faktisk hva jeg burde ha?

8820430[/snapback]

Kan gå helt ned til 533 MHz (PC4200) uten at det blir noen flaskehals. Her betaler du mye for noen få % ytelse.

 

Ellers bør du se på hva andre kommer fram til i samme prisområde. Bare vær obs på om de skal overklokke, det har litt å si for valg av CPU, minne og kanskje hovedkort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...