Gå til innhold

Intel Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz Socket775


Anbefalte innlegg

Hei, jeg er ny her. Jeg har nylig anskaffet meg en ny prosessor.Intel Core 2 Duo E6600 2,4 Ghz Socket775. Og nå har jeg prøvd å spille Battelstation Midway. Da får jeg opp at prosessoren ikke møter kravene i spillet. Kan dette stemme? Jeg kjøpte prosessoren etter hardware.no sine anbefalinger, for spilleren, under anbefalinger. Den skulle møte alle krav fra dagens spill, stod det. Gjør den det? Kan man gjøre noe for at den eventuellt gjør det? På forhånd takk.

Endret av kjellernn
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er sikkert fordi den går på 2.4 GHz, og noen spillprodusenter spesifiserer f.eks 3 GHz som krav. (Da med referanse til Pentium 4). Men siden en Core 2 Duo er uendelig mye kjappere enn en Pentium 4 på 3 GHz, så har det ikke noe å si. Prosessoren din er kjapp som fy, det er bare programvaren som ikke forstår det. ;)

Lenke til kommentar

Bra å høre at den holder mål da. Da får jeg prøve å finne ut av det på et eller annet vis. Jeg mente å ha hørt at Microsoft har en "fix" for 2 kjerners prosessorer. Som skal gjøre den mere effektiv for spill, ved at den "kobler" sammen kjærnene. Og blir raskere, eller noe sånnt. Kan det stemme?

Lenke til kommentar

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

 

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

 

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Lenke til kommentar
Bra å høre at den holder mål da. Da får jeg prøve å finne ut av det på et eller annet vis. Jeg mente å ha hørt at Microsoft har en "fix" for 2 kjerners prosessorer. Som skal gjøre den mere effektiv for spill, ved at den "kobler" sammen kjærnene. Og blir raskere, eller noe sånnt. Kan det stemme?

8819559[/snapback]

 

Fungerer spillet greit da? Selv har jeg opplevd at programvare har fortalt meg at CPUen min ikke møter kravene, men spillene kjører fint uansett. (har samme CPU som deg).

 

Det er vel dualcore hotfixen du mener, men den har såvidt meg bekjent ikke utgjort noen nevneverdig forskjell for Core 2-brukere generelt. Den kobler forøvrig ikke sammen kjernene, dette går ikke. Et spill må være programmert for å bruke begge kjernene, ellers bruker den bare en av dem uansett.

Endret av Smirnoff
Lenke til kommentar

Nei, jeg får ikke startet det. Det kommer bare opp en melding om at prosessoren ikke matcher kravene til spillet. Allt annet gjør det. men det hjelper jo ikke når, det stopper der. jeg har fått en slik melding på andre spill(annet pc oppsett), men det har gått bra. Så jeg skjønner ikke dette. det kan jo kansje være en annen feil som gjør det. Men ikke vet jeg. Ok, da er det vel heller ikke noe hjelp med dualcore fix heller. jeg får tråle litt rundt, å se om jeg finner noen svar.

Lenke til kommentar

Ja, nå har jeg prøvd den og. Men ingenting skjedde. Det kommer bare opp et timeglass i et kort sekund, når jeg trykker på start ikonet. Så skjer det ingenting. Jeg kan gå inn og justere innstillinger for spillet, men ikke noe annet. Det er og forblir dødt. Har også reinnstallert flere ganger, men uten resultat. Snodige greier. det virker på en annen pc jeg har. Så spillet er i orden.

Lenke til kommentar
Ja den prosessoren der skal spise opp alle dagens spill, samt kommendes spill i en lang periode.

 

Den prosessoren der kan du lett overklokke endel også.

Lett opp til 3.0ghz med luft.

8819520[/snapback]

 

Ok, men overklokking kan jeg ingenting om. Det ender vel med at jeg kneler hele prosessoren :D

Endret av kjellernn
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...