Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

PCen starter plutselig ikke


Anbefalte innlegg

Rett ista slo jeg av PCen fordi jeg skulle ta ut et TV-kort som sto i den. Når jeg skulle slå på maskina igjen, så fikk jeg ingen respons når jeg trykte på knappen.

 

Det eneste som hinter til at det er strøm i PCen er en liten grønn diode som lyser når strømkabelen er koblet til.

 

Noen som har en idé om hva som kan være feil?

Endret av lefsaker
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

hmm, da er det værre.

Kom du borti noe annet inne i maskinen da du var inne i den for å hente tvkortet?

 

Når du slår på pcen skjer det ikke noe? Akkurat som om knappen ikke er koblet til?

 

Tenkte kanskje det hadde blitt en kortslutning, men hvis du dro ut kabelen er det nok neppe det.

Lenke til kommentar

Jumperen som resetter cmos, er den på slik den skal? Sjekk manualen hvis du lurer på hvor den er. Når den er satt til reset vil ikke pcen gi noen respons når du skruer den på. Jumperen, på mitt hovedkort, sitter rett under grafikkortet så det er lett å komme borti den og dra den av.

 

Sjekk at komponentene sitter fast.

Lenke til kommentar

Jeg er ganske sikker på at jeg ikke kom borti noe annet, for jeg er livredd for å ødelegge noe :p

 

Jeg var også veldig forsiktig når jeg tok det ut.

 

 

Når du slår på pcen skjer det ikke noe? Akkurat som om knappen ikke er koblet til?

Akkurat sånn er det

Lenke til kommentar

Alle ledninger står i så vidt jeg kan se.

 

Er det noen mulighet for å tvangsstarte den? Sånn at den starter med en gang strømkabelen plugges inn?

 

(Legger til at det er en DELL Dimension 5100 det er snakk om her :p )

Endret av lefsaker
Lenke til kommentar
*Bump*

 

Jeg savner PCen min ;(

8862427[/snapback]

Hei du!

Vist du har garanti (det nr står bak på maskinen din), kan du ringe til DELL support, men bruk da ikke mobil (i så fall ikke din egen :!: for dette kan ta tid). I de tilfellene jeg har ringt DELL for andre har resultatet etter 30 min ++ blitt at HK er defekt ...

Men før du gjør dette skal du ta av strømmen, ta ut RAM brikkene og sette en og en (vist du ikke har RAM av den type der du må ha 2 og 2 i samtidig). Prøv og start opp etter du ahr satt de skikkelig på plass igjen. Dette har virket før ser du :)

Men vær forsiktig, ikke ta på kontakt flaten til RAM'en (som jeg har lest trenger man ca 150W for og få "gnist" ved statisk støt, tenk bildører og slikt, mens det skal under 30W for og blåse en komponent i en PC, dette vil da da mest sannsynlig ikke merke ...)

Men prøve med RAM først du.

 

Lykke til!

Lenke til kommentar

prøv følgende: ta ut strøm ledning.

ta så ut ledningene som går til front panelet, ta ut BIOS batteriet, la maskinen stå 2 minutter.

 

 

Koble på strøm ledningen, og koble så på BIOS batteriet.

 

Om front panelet har streiket, så skal maskinen "kick" startes nå.

 

support: [email protected]

 

legg med service tagg når du kontakter dem

Endret av Fritz0r
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...