Gå til innhold

Vifta går hele tiden.. løsninger?


Anbefalte innlegg

Må bare beklage at jeg ikke har komma på maskina her - knappen streika nettopp.

 

Har en Acer Travelmate 2100 som er rimelig gammel (dama sin) som jeg prøver å få vifta til å roe seg ned litt på. Har lastet ned to forskjellige programmer på download.com som CPUcooler og SpeedFan - uten suksess.

 

Leste også litt rundt om på nettet at det kan være (eller mest sans er) mye skitt ved viftene på bærbare som man kan fjerne ved å åpne og rense. Denne dataen er snart 3 år gammel...

 

Så problemet er: vifta står på hele tida med stabil CPUtemp på 58 grader - CPU er ikke spesielt aktiv - ligger mellom 3 og 20% avhengig av bruk.

 

Så forslag til hvordan jeg kan få denne bærbare til å gå stille mottas med åpne armer.

 

På forhånd takk :)

Endret av kornfake
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Ingen som har noen tips? Maa ha vaert noen her som har opplevd eller gjort noe lignende :)

8819333[/snapback]

 

Hadde det samme problemet med min. "Travelmate 2410" Kjøpte en flaske med komrimert luft. Brukte det til og blåse rent i alle hull. (tok også av tastaturet og blåste rent der) :)

Lenke til kommentar

jeg bruker å åpne min tm 2300 jevnelig. skrur opp foran og bak på den siden utblåsningen er, og så fjerner jeg forsiktig skiten. vær dog litt forsiktig om du åpner den så du ikke skader noe (plastpanelene må man være litt forsiktige med).

Endret av ebola950
Lenke til kommentar

Errrm, den bråker mye/går mye, fordi den netopp er gammel og må yte full pupp hele tiden p.ga dårlige/gamle specs.

Hvis du har acer empowering software kan du stille inn viftegraden fra: medium - high - max ..

 

EDIT: din maskin støtter ikke programmet... så da er det nok bare å leve med det... /oppgradere cpu

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...