Vizla Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 (endret) Lest litt rundt, virker som det er GPU som er synderen. De fleste jeg har sett som får 7F post-code med 2 korte pip, eller ingen pip ved siden av, har kort av 8800-serien. En løste det med clean install med et 7900 kort, men han fikk ikke 8800-kortet til å fungere. Så fort han satte inn det fikk han 7F igjen Endret 9. juni 2007 av Vizla
Freke88 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 Lest litt rundt, virker som det er GPU som er synderen. De fleste jeg har sett som får 7F post-code med 2 korte pip, eller ingen pip ved siden av, har kort av 8800-serien. En løste det med clean install med et 7900 kort, men han fikk ikke 8800-kortet til å fungere. Så fort han satte inn det fikk han 7F igjen 8820582[/snapback] takk vizla! skal kontakte netshop og høre med de, er visst ikke første gangen de leverer noe defekt menmen jeg digger de fortsatt for de har så god service
Vizla Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Men syns nå det høres merkelig ut.. Har ikke sett en offisiell uttalse fra en mod eller lignende hos EVGA om dette problemet, selvom det ser ut til at mange har det. Eventuel løsning er kansje å flashe bios, men det er å spekulere og strengt tatt Netshop's problem å finne ut, ikke ditt.
Freke88 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 når et HK er ødelagt kan det funke litt da? eller er det HELT dødt og ingenting skjer?
Vizla Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Vet ikke hvordan selv-check på moderne hovedkort er, har ikke fulgt så mye med på den fronten. Men vet at i "gamledager" kunne et hovedkort forårsake uttalige feil som peker mot andre ting, men som til syvende og sist viste seg å være HK som sto bak. Råder deg til å vente på svar fra andre på det punktet der
Freke88 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 håper en smarting kommer med enklere feilsøkings metoder snart er jo umulig å finne feilen jo xD
KeyStroke Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 håper en smarting kommer med enklere feilsøkings metoder snart er jo umulig å finne feilen jo xD 8820746[/snapback] Har ikke satt cpu vifta feil vei vel? Kjenner en som gjorde det en gang, maskina skrudde seg av etter noen sekunder.
Freke88 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 håper en smarting kommer med enklere feilsøkings metoder snart er jo umulig å finne feilen jo xD 8820746[/snapback] Har ikke satt cpu vifta feil vei vel? Kjenner en som gjorde det en gang, maskina skrudde seg av etter noen sekunder. 8820923[/snapback] den skal være rett den
[StK]Bountyhunter(BF:V) Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Det at du har startet pcn din med hovedkortet intill en metalplate kan jo være feilen... Men fra spøk til re-solver (Ordspill) Det du kan gjøre er å prøve alle delene i en annen maskin du vet fungerer også så hvilken del som skaper problemer. Det med at PSUen gnistra hørtes ikke bra ut... Bountyhunter
pcp160 Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Vet ikke hvordan selv-check på moderne hovedkort er, har ikke fulgt så mye med på den fronten. Men vet at i "gamledager" kunne et hovedkort forårsake uttalige feil som peker mot andre ting, men som til syvende og sist viste seg å være HK som sto bak. Råder deg til å vente på svar fra andre på det punktet der 8820737[/snapback] Det er nok fortsatt en gyldig problemstilling, hadde selv nylig en 2 døgns maraton feilsøkningsrunde med en maskin her. Den kom med al verdens feilmeldinger og indikasjoner på feil gpu i ene øyeblikket, minneproblem det neste, så alt ok, men feil under boot, og alt dette i en herlig usammenhengende røre. Det hele var årsaket av en liten vannlekkasje og dermed delvis kortslutning på en pci kontakt med lydkort i. Men Freke88, har du resatt bios siden etter at du fikk liv i dette igjen? Hvis ikke gjør det, sjekk manualen for fremgangsmåte. (heter clear Cmos på engelsk) Er alt dette utstyret nytt, eller er det noe brukt også?. Har du testet annen plassering av harddisk, og sjekket jumper setting på disken. Den må stå på master om du bare har en disk. (Hvis du ikke vet hva en jumper er, vet du det etter at du har lest manualen for Clear Cmos, da det også er å flytte en bestemt "jumper" fra et sted til et annet, og tilbake)
Freke88 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 Vet ikke hvordan selv-check på moderne hovedkort er, har ikke fulgt så mye med på den fronten. Men vet at i "gamledager" kunne et hovedkort forårsake uttalige feil som peker mot andre ting, men som til syvende og sist viste seg å være HK som sto bak. Råder deg til å vente på svar fra andre på det punktet der 8820737[/snapback] Det er nok fortsatt en gyldig problemstilling, hadde selv nylig en 2 døgns maraton feilsøkningsrunde med en maskin her. Den kom med al verdens feilmeldinger og indikasjoner på feil gpu i ene øyeblikket, minneproblem det neste, så alt ok, men feil under boot, og alt dette i en herlig usammenhengende røre. Det hele var årsaket av en liten vannlekkasje og dermed delvis kortslutning på en pci kontakt med lydkort i. Men Freke88, har du resatt bios siden etter at du fikk liv i dette igjen? Hvis ikke gjør det, sjekk manualen for fremgangsmåte. (heter clear Cmos på engelsk) Er alt dette utstyret nytt, eller er det noe brukt også?. Har du testet annen plassering av harddisk, og sjekket jumper setting på disken. Den må stå på master om du bare har en disk. (Hvis du ikke vet hva en jumper er, vet du det etter at du har lest manualen for Clear Cmos, da det også er å flytte en bestemt "jumper" fra et sted til et annet, og tilbake) 8821178[/snapback] jeg har ikke resatt bios. alt er nytt bortsett fra 850w PSU og E6700 CPU som er kjøpt brukt. hardisken er på "master". skal prøve å "clear cmos" nå. PS: mener det gnister helt øverst i høyre gjørne ved noen kondensatorer når PSU gikk til hælv**** kan det ha oppstått en kortsluttning der som fu*** til alt?
Freke88 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 prøvde clear cmos nå, samme skjer er på i 30sec
Freke88 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 Det at du har startet pcn din med hovedkortet intill en metalplate kan jo være feilen... Men fra spøk til re-solver (Ordspill) Det du kan gjøre er å prøve alle delene i en annen maskin du vet fungerer også så hvilken del som skaper problemer. Det med at PSUen gnistra hørtes ikke bra ut... Bountyhunter 8821103[/snapback] skulle gjærne prøvd andre hardware deler jeg men nå har jo jeg bare 1 maskin med deler til 1
pcp160 Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Freke88 Postet i dag, 21:22 PS: mener det gnister helt øverst i høyre gjørne ved noen kondensatorer når PSU gikk til hælv**** kan det ha oppstått en kortsluttning der som fu*** til alt? Ja, det kan ha skjedd en skade på ditt hk, du har flaks om det ikke gjør det ved en kortslutning. En 800W strømforsyning er et lite sveiseapparat, som svir av lederbaner og komponenter på millisekunder. PSU burde egentlig strengt tatt overleve hvis den er av god kvalitet, men det kan ha gått sikringer i den. Jeg ville nå dersom ingenting nytter tatt ut hk, og undersøkt det grundig, spesielt da i det området der du så gnister, og sett etter fysiske feil. Sprengte kondensatorer, brennmerker, eller avbrente lederbaner på undersiden av kortet. Finner du noe sånt er det liten vits i videre feilsøk... Det er nå uansett ikke så mye annet å gjøre enn å feilsøke etter eliminasjonsmetoden, teste del for del, mot andre deler. Dersom du ikke har andre deler er du litt stucked desverre. Du spurte vel tidligere om hk kunne være delvis defekte, og det kan de, så selv om du får litt liv i dette nå, er det slett ikke sikkert det er i orden. Men som sagt, for oss vanlig dødelige finnes det ingen annen måte enn å prøve seg frem, og da se etter synlige fysiske skader.
Freke88 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 Skal ikke være lett spart i 3 måneder og når jeg endelig har nokk så fucker jeg det til xD har heldigvis fått meg jobb nå da så blir lettere å kjøpe nye deler viss det viser seg at jeg må gjøre det er sikkert ikke noe å få i retur siden jeg var smart nokk til å skru HK rett mot lian li's metall istede for å fest slike "avstand skruer" først.. det burde være en advarsel mot slikt.. jeg hadde jo ikke peiling på at jeg måtte skru på slike skruer først.. selv om det kanskje virker litt logisk når jeg tenker meg om.. fyrer opp 850W mot HK som berører metall er vell ikke så smart nei.
brg Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 det burde være en advarsel mot slikt.. jeg hadde jo ikke peiling på at jeg måtte skru på slike skruer først.. selv om det kanskje virker litt logisk når jeg tenker meg om.. 8821495[/snapback] Se bruksanvisningen side 16 "Securing the Motherboard into the chassis". Note til alle nye pc-byggere. LES ALLTID BRUKSANVISNINGEN FØRSTE GANG. Vet der er unorsk å gjøre det, men du sparer fort noen kroner på det.
kjeLL// Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 det burde være en advarsel mot slikt.. jeg hadde jo ikke peiling på at jeg måtte skru på slike skruer først.. selv om det kanskje virker litt logisk når jeg tenker meg om.. 8821495[/snapback] Se bruksanvisningen side 16 "Securing the Motherboard into the chassis". Note til alle nye pc-byggere. LES ALLTID BRUKSANVISNINGEN FØRSTE GANG. Vet der er unorsk å gjøre det, men du sparer fort noen kroner på det. 8821683[/snapback] vell.. mitt tips til alle nye pc-byggere.. kjøp dere et gammelt system dere kan leke dere med før dere starter på DYRE komponenter!
pcp160 Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 (endret) brg Postet i dag, 22:24 Se bruksanvisningen side 16 "Securing the Motherboard into the chassis". Note til alle nye pc-byggere. LES ALLTID BRUKSANVISNINGEN FØRSTE GANG. Vet der er unorsk å gjøre det, men du sparer fort noen kroner på det. Ja dette er nok det beste generelle rådet man kan gi. Hvis du tar deg tid til å lese manualer mangler det ikke på advarsler, siden mye av dette også selges i USA finner du sikker "Do NOT eat" på prosessoren. At du satte på hk uten avstandstykker skal jeg ikke si noe på, har selv lært svært mye her i livet på den dyre måten, fordelen er at det gjerne sitter bedre da, du gjør det neppe en gang til Men siden du jo fikk de samme symptomene også før det smalt, kan det fremdeles være et eller annet problem med noen av komponentene dine, som ikke har med din monterings- glipp å gjøre. Så hvis du ikke finner noe fysiske feil Kn det være en garantisak likevel. Problemet er at du ikke kan vite sikkert om det er hk, eller andre ting som har feil, og dermed kan du risikere å returnere varer det ikke feiler noe, og da måtte betale for feilsøk pluss evnt frakt. Men sånn er det bare, bygge pc er ikke veldig vanskelig, men det er heller ikke vanskelig å drite seg ut. Feks kan statisk elektrisitet ødelegge et hk bare av at du tar på det... Endret 9. juni 2007 av pcp160
oysfaerg Skrevet 9. juni 2007 Skrevet 9. juni 2007 Bare for å illustrere hvor rævva 680i SLI-chipsettet er: Jeg bygget idag en maskin for en kamerat av meg bestående av en QX6700, 4GB PC9200 RAM, 8800GTX og noe småtteri og opprinnelig ett Foxconn 680i-kort + min PCPC 1000W... Alt startet helt supert, men under install av Win fryser alt og kortet dør. Jeg pakker så opp ett nytt Foxconn 680i-kort og det vil ikke engang starte med PC9200-brikkene, her måtte jeg bruke PC5300 no-name-RAM for å i det hele tatt klare å poste. Men det var alt den ville. Så måtte jeg ta ett P5N32-E SLI-kort, det ville ikke engang starte med 8800GTX-kort i, prøvde 4 forskjellige. Satte i ett X1950XTX, starta med en gang, døde like etterpå. Etter å ha byttet hk ENDA en gang, til ett annet P5N32-E SLI-kort fungerte alt endelig smertefritt. Summa summarum: Skal dere ikke kjøre SLI, ikke kjøp 680i SLI bare fordi det er kult! Jeg har nå over 20 kort på samvittigheten, noen klokket ihjel, andre DOA og noen som døde etterhvert, helt uten videre.
Freke88 Skrevet 9. juni 2007 Forfatter Skrevet 9. juni 2007 jeg leste nøye, har vell bare prestert å oversett akkurat det punktet l2use CAPS får ikke kontakt med netshop eller har blitt holdt på ventekø i 2 timer nå koster jo mere å få kontakt med support en å få det fikset
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå