Gå til innhold

Installere WLAN uten ndiswrapper hvordan?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

heisann

 

hadde samme "problemstillingen" med mitt broadcom wlan kort.

 

Ndiswrapper er ett interface som linux bruker for å kunne kommunisere med wlankortet via en windowsdriver. Ulempen er at du har veldig få metodekall via ndiswrapper, en skikkelig (native?)driver har somregel mer funksjonalitet, som td. "promiscuous mode" osv.

 

Jeg vet ikke om ndiswrapper fører til unødig overhead, men det er jo veldig mange som bruker det så jeg tipper det ikke er noe problem. Mitt broadcomkort måtte bruke ndiswrapper før, men på ubuntu feisty virker det fint utten :)

 

Visst det virker til ditt bruk med ndiswrapper så ser jeg ingen grunn til å gjøre noe, correct me if I'm wrong :)

 

Nå vet jeg ikke hva distro du bruker, men bruker du ubuntu finner du masse på http://ubuntuforums.org/. (td.: http://ubuntuforums.org/showthread.php?t=384005)

Lenke til kommentar

ipw2100 krever bl.a. en proprietær firmware fra Intel og er derfor ikke inkludert i de mest frihetprinsippielle distroene. Men såvidt jeg vet er Ubuntu ikke blant dem, der kortet skal virke helt av seg selv. Basert på andre tråder kan det set ut som trådstarter benytter Fedora 7, men også denne skal ha inkludert driverstøtte for ipw2100. Så har jeg rett når jeg gjetter at trådstarteren da benytter Fedora Core 6?

Lenke til kommentar

det var planen, fått til med ndiswrapper før.

men nå sitter jeg på Arch linux for tiden, er en guide på hvordan man setter opp wlan uten ndiswrapper, men guide ser ikke ut til og fungere så godt for meg :S

 

uansett ser etter guide på hvordan man installere hele shiten.

får google litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...