Gå til innhold

Straff for uforsvarlig kjøring -


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hei,

 

Jeg lurer på hva konsekvensene for kjøring i 30+ knop er i max 5 sone. Idag kjørte jeg rimelig stygt på sjøen inne i en liten bukt. Lå i over 30 knop og vell så det både når jeg var på vei ut og når jeg var på vei inn igjen å skule dra.

 

Det som gjør at jeg lurer på følgende er at når jeg hadde lagt til idag kom det en eldre herremann som rodde noe jævlig fort fra huset sitt og bort til kaien der jeg hadde lagt til, grunnen til at han rakk dette var at jeg er litt vanskelig legge til så jeg brukte litt tid på dette. Han skjelte meg huden full med at han hadde tatt nummere på båten og muligens ville politianmelde saken. Selv må jeg innrømme at jeg kjørte langt over grensen, men til gjengjeld var det morro lage mega hekkbølger på de som rodde og padlet ;)

 

Bukten er kanskje 100 meter bred alt i alt.

..

8807071[/snapback]

 

Vet ikke hvor dette er, men på indrehavn i Horten er det grense på 5 eller 6 knop. Ingen som noen gang har fått bot eller noe for å kjøre for fort så vidt jeg vet. Er ikke så uvanlig å finne båter som går 40-50 knop i dette området :p

Endret av Snoggis
Lenke til kommentar

Vel, de som lager store bølger med båt bare for pur f hater jeg! Er veldig irriterende for de som har hytte/brygge på land på innsiden, spesielt hvis det er større båter....(egen erfaring)

Jeg hadde ikke gjort det samme som han som rodde bort til deg hvis det var et engangstifelle men hadde det skjedd ofte hadde jeg tatt meg en prat med deg....'

 

Det verste er hvis noen som liker og lage hekkbølger kommer akuratt når du ligger og skrur på en motor mens båten er på vannet :no:

 

Tenk på dette neste gang du kjører

Lenke til kommentar

Tja, du har ihvertfall vist att du mangler den dømmekraften som trengs for å føre en båt. Forhåpentligvis mister du plassen i båthavnen og politiet inndrar båten. Det kunne vært en fin lærepenge når man åpenbart nekter å respektere regler og setter andre i fare for egen fornøyelses skyld.

Lenke til kommentar
Tja, du har ihvertfall vist att du mangler den dømmekraften som trengs for å føre en båt. Forhåpentligvis mister du plassen i båthavnen og politiet inndrar båten. Det kunne vært en fin lærepenge når man åpenbart nekter å respektere regler og setter andre i fare for egen fornøyelses skyld.

8811651[/snapback]

 

Ja han råkjører én gang, hva så? Vedder på at nesten alle har råkjørt en eller annen gang. Kanskje til og med du.

 

Jeg hadde ikke finni meg i at han skulle legge seg opp i alt mulig. Det eneste han kan gjørra uansett er vel og ta fra dere båtplassen siden det er det eneste han har makt over? Resten av det du nevner han vil er mer polti sin jobb og det fins null bevis og straffen til sjøs ekke så streng at det gjør no uansett.

 

 

Ellers så rundt ved Holmestrand (hvis noen er kjent her, rundt ved kommersøya) Hender det polti gir bøter. Et par ganger vi har liggi der med båten har vi sett at polti har stoppa nesten alle båtene som kjører i plan og gitt dem bot. Der er det heller ikke noen 5 knops grense, men regelen om 5 knop når du er 50 meter eller nermere fra land eller hva det er.

Lenke til kommentar

Hva er navnet på han båtforetningsmannen? kanskje jeg vet hvem han er...

 

greit du kjørte stygt men vis du ikke gjør det mer så burde det egentlig ikke være noe problem, engangspøbler er liksm surt men det er de som har sperre og bare fortsetter de er de som burde bli tatt...

 

å lage faenskap for folk jeg ikke kjenner føler jeg meg bare dum, men det er klart nå jeg kjører med en annen kompis så har jeg ikke noe imot og sneie litt og sprute men det er klart på steder hvor det lov å kjøre så fort du vil....

Lenke til kommentar

Du kan ivertfall regne med en bot.. :p

 

edit: Såfremt ingen andre la merke til kjøringen din, kan du alltid nekte gamlisen da.

 

Evt. si som så at du ikke kjørte båt den dagen, eller rett og slett bare nekte på at du har gjort noe som helst, og si at gamlingen alltid har vært imot deg, eller noe i den dur :ph34r::roll:

 

"Ærlighet varer lengst" er bare bullshit :)

 

 

 

edit: las ikke at det allerede er for sent til å se etter smutthul :)

Endret av Storleer
Lenke til kommentar

Du holder vel ikke tilfeldigvis til i nærheten av Sarpsborg / Skjeberg området? Ser for meg at de i havna her nede kunne funnet på noe lignende.

 

Jeg synes du har gjort det meste rett etter at du råkjørte. Du har lagt deg flat, og det burde holde. Du har nok å gjøre med en sint gammel mann som tar ut sitt fulle sinnebeger på deg.

 

Ps. Hadde vært morsomt å hørt lydklippet, som "bevis" og litt underholdningsverdi.

Lenke til kommentar
Du kan få straff og jeg håper du får det og....Jeg har vært med på å taue inn båter som har kjørt for fort inni havner...(Dette er i Stavern jeg prater om). Har tillatelse ifra redningsvesenet å gjøre det så sant det er gyldig grunn

8842027[/snapback]

Jeg har jo fått en straff, ikke kjøre båt alene til 7 Juli (4uker etter overtredelsen) samt ingen båtplass neste sesong og ut i evigheten.

Lenke til kommentar

At du veit kva regler du braut er ikkje akkurat noko formidlande, og får meg til å nesten tru at det er noko i det du har fått servert av såkalla usannheiter.

 

Å ta retten trur eg er berre rett og slett latterleg. Kva skal du saksøke han for?

At du har brutt båtforeningas regelverk?

Å ha båtplass er ingen menneskerett eller nødvendig til livsopphold (anna enn viss du var fisker, men med ein båt som går i 30+ tviler eg på det)

 

Så resonementet her er:

Du bæsja på leggen/ dreit i reglene og no kjem konsekvensen.

At du hater personen tyder vel på at du heller ikkje er i stand til å sjå at dette er ein rein konsekvens av dine eigne handlinger.

 

 

Du skriver at du er 20år og ikkje 10. oppfør deg som ein voksen og innsjå realitetene.

Lenke til kommentar

Det er flere som har kjørt gris og brutt regelverket, disse er i havnen fortsatt. Jeg har holdt meg saklig, lagt meg flat for det som er blitt gjort å vil heller ikke gjøre det igjen. Det bør være nok.

 

Båten: 19 fot med 50hk, finnes begrensninger på hvor for det kan gå.

 

Han hadde først blitt enige med styret om ingen båtkjøring alene inntil 7 Juli, deretter kommer han å tar båtplassen sendt utpå kvelden etter dette, vannvittig merkelig saksbehandling også meget uprofft.

Endret av brutti
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...