Gå til innhold

E6600 vil ikke lenger enn 2.6GHZ


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Har prøvd å øke volten helt opp til 1,5, men får akkurat samme problem uansett, fryser seg etter en liten stund i windows :blush:

8863327[/snapback]

Dette tilfelle her er noe av det merkeligste jeg har sett. Må vel nesten bare si at cpu'en din er veldig dårlig å klokke med.

Lenke til kommentar
hva med ram settingen?

timings?

jeg endra litt på memory voltage og kom litt høyere med klokken, men det trodde jeg at man ikke trengte å endre på før man hadde klokka en del mer en 200Mhz...

8865383[/snapback]

Har prøvd både med 1:1, 5:4 og 3:2 på FSB:DRAM, men er ingen forskjell.

Har også prøvd å tatt vekk auto på timingsene og satt 5-5-5-15, men det er vel kanskje default timings tror jeg. Når det gjelder volt er vel default 2v, denne har jeg ikke rørt, den har stått på auto hele tiden. Vet ikke hvor høyt jeg kan gå på volt på rammen uten å risikere å ødelegge brikkene :innocent:

Lenke til kommentar

Bilde av bios? bare bruk et digitalt kamera. ;)

 

Prøvd å sette fsb:ram til unlinked?

 

Jeg fikk min E6600 rett opp til 2,7, med stock vifte, lett som ingenting. Jeg har et P5N32-E-SLI. Vet ikke helt hvor stor forskjell det er på P5N-E og P5N32-E. :hmm:

Endret av TPRTPR
Lenke til kommentar

Jeg tror en del av problemet her kan lokaliseres mellom skjermen og PC stolen :p

 

Uansett, det er nok en del ting som er stress med overklokking for nybegynnere. Det eneste tipset jeg kan gi er å gi voltøkning til CPU, HK og RAM, sette RAM divider på 1:1 og RAM timings til 5-5-5-15. Videre kan du prøve å IKKE bruke automatisk overklokk. Prøv nå og sett FSB tiol 333 og multiplier til 9 (maks) med 1.45 volt på CPU.

Lenke til kommentar
Jeg tror en del av problemet her kan lokaliseres mellom skjermen og PC stolen :p

 

Uansett, det er nok en del ting som er stress med overklokking for nybegynnere. Det eneste tipset jeg kan gi er å gi voltøkning til CPU, HK og RAM, sette RAM divider på 1:1 og RAM timings til 5-5-5-15. Videre kan du prøve å IKKE bruke automatisk overklokk. Prøv nå og sett FSB tiol 333 og multiplier til 9 (maks) med 1.45 volt på CPU.

8875578[/snapback]

Tror han har alt prøvd det. Vis dere kikker på første side så har jeg skrivd en mini guide. Vis han spør om hjelp og ikke følger den så syntes nå jeg det er merkelig. ;)

Lenke til kommentar

Weeee! Kjører nå på 3GHz, etter over en halv time med Orthos er tempen 69-71 grader stabilt :) Volt på cpu satt jeg til 1.44 i BIOS,RAM til 2.178 og NB til 1.36 tror jeg det var :w00t: Er dette greie verdier mtp at jeg ikke vil ødelegge noen komponenter? Er FSB-Memory timings i BIOS det samme som FSB-DRAM i Cpu-z? Satte dette til 3:2 i BIOS mens i cpu-z står det "FSB-DRAM 3:4" :whistle:

 

Som noen her oppe sa så er jeg litt n00b når det gjelder overklokking ;)

 

Edit: Orthos har gått i snart en time nå og tempen falt til rundt 65grader :yes:

 

post-24337-1182074779_thumb.jpgpost-24337-1182074786_thumb.jpgpost-24337-1182074857_thumb.jpg

Endret av Turboman#1
Lenke til kommentar
Senket volt på CPU til 1.32, NB til 1.25 og kjørte Orthos med maxtemp på 60 grader :yes:

8881153[/snapback]

 

Sikker på at du har festa vifta rett? Min E6600 ligger på ca 32 grader idle, 43-44 grader load maks. Har klokket til 3200 Mhz, 400FSB/400RAM. Jeg kjører med stock intel vifte..

Lenke til kommentar
Senket volt på CPU til 1.32, NB til 1.25 og kjørte Orthos med maxtemp på 60 grader :yes:

8881153[/snapback]

 

Sikker på at du har festa vifta rett? Min E6600 ligger på ca 32 grader idle, 43-44 grader load maks. Har klokket til 3200 Mhz, 400FSB/400RAM. Jeg kjører med stock intel vifte..

8881251[/snapback]

Ja den er nok festet rett, men er litt usikker på om jeg kanskje hadde for mye kjølepasta på :ermm: Kan det f.eks være årsaken? CPU ligger nå på 37 grader idle :)

Lenke til kommentar

Skal man måle tempratur på CPU å sammenligne med andre, så bør man ihvertall kjøre samme programvare for å måle. Anbefaler CoreTemp. Dette måler tempraturer rett fra Core'ene. Tempraturene er nok de mest riktige, å som regel høyere enn f.eks hovedkort produsentene sine temp programmer.

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...