Gå til innhold

15år, 175lang, 55KG. Hvorda gå opp i vekt? Tips?


Anbefalte innlegg

Hallo!

 

Som emne tittelen sier, så er jeg 15år gammel og veier 55kg, og er 1,75meter lang.

 

Ikke at jeg er noe kroppsfiksert gutt, men jeg synes det er noe lite fett på kroppen :p

 

Er det noen som har tips til hvordan jeg skal gå opp litt i vekt, slik at jeg hvertfall er på "Normal BMI"? ( har 18 i BMI, normalt er 19 ifølge dagbladet`s kalkulator.)

 

Jeg har ikke peiling på hvordan jeg skal spise til daglidags, her er ivertfall det jeg bruker å spise til dagli:

 

- Frokost: 2skiver brødskiver med salami.

- Skolemat: 3skiver brødskiver med salami.

- Middag: Varierer, men jeg spiser aldri salaten :p

- Noen ganger kveldsmat: Par brødskiver.

 

Dette hvet jeg at ikke er noe særlig(tror jeg).

 

Jeg er egentlig kanske bra aktivitet om dagen, jeg går turer i skogen, er med å kløyver ved, og klipper plen.

Sitter også noe ved Pcen..

 

Noen som har tips til hvordan jeg kan gå opp noen kilo i vekt?

 

edit: Når jeg spiser middag, så synes jeg at jeg spiser mye. Feks: Vis du vi har pølser og potetmos til middag, så spiser jeg gjerne 5-7pølser og en hel pose potetmos før jeg er mett.

 

Sempron ;)

Endret av Sempron
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105476

Om du bare skal spise tre måltider om dagen bør disse tre måltidene være store, mye større enn de to først måltidene dine. Legg til 2 brødskiver til lunsj, havregryn når du kommer fra skolen i tillegg til kveldsmat ville jeg tro du skulle legge på deg litt.

Lenke til kommentar
Om du bare skal spise tre måltider om dagen bør disse tre måltidene være store, mye større enn de to først måltidene dine. Legg til 2 brødskiver til lunsj, havregryn når du kommer fra skolen i tillegg til kveldsmat ville jeg tro du skulle legge på deg litt.

8799578[/snapback]

 

 

Okay, Takker for tips!

 

Har noen tips til hvor mange brødskiver jeg brude ete til frokost og skolemat ? :innocent:

Er helt blank på dette.-.

 

 

Sempron ;)

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Har noen tips til hvor mange brødskiver jeg brude ete til frokost og skolemat ? 

8799675[/snapback]

Det er ikke et fasitsvar på dette, men i første omgang kan du bare øke med en eller to skiver pr måltid, og spis også etter skolen, som nevnt.

8799754[/snapback]

Og iallefall et måltid til etter middag. Gjerne et litt større pluss et lite mellommåltid.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105476
Okay! Prøve det da ;) Takker for tips.

 

edit: Melk er digg, eller det noe anna å drikke som passer bra "Inn" å drikke?

 

Sempron.

8799790[/snapback]

Bare å helle innpå med melk. Er jo noe umettet fett i melk, men skader vel ikke :p Kjører du på med H-melk blir det enda litt ekstra fett. Var noe ala sånn jeg la på meg 10kg i høst. Heiv innpå havregryn, random middagsmat, egg og drakk massevis med melk. Er sikkert ikke helt etter boka, men funka fint for meg.

Lenke til kommentar
18 i BMI er da ikke så verst, jeg er på 24

8799635[/snapback]

 

18 er ganske lavt. Har selv vært nede på 17 (er da teknisk sett undervektig), og da er du ganske så tynn og spinkel. Er på 22 i dag, og syns fortsatt det er for lite. Første målet bør være å komme på over 20, og det bør ikke være så veldig vanskelig.

 

Bytt ut brødskivene om morgenen med en god skål havregryn og melk. Spis noen ekstra brødskiver på skolen. Spis litt ekstra middagsmat enn du vanligvis gjør, og spis for guds skyld kveldsmat! Legg opp faste måltider, med fast føde. Spis mye havregryn, en person på 55kg har godt av mye karbohydrater.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...