Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ønske: bilstereo guide


Anbefalte innlegg

Hei, kan noen med litt peiling på bilstereo ta seg tid til å lage en god guide til hvordan man kjøper og setter sammen en god bilstereo.

 

Tenker serlig på punktene: "hva du trenger" og "hvordan koble riktig".

Altså hvilke komponenter du må ha, CD-spiller ,forsterker, delefilter osv., og en guide til hvordan man kobler riktig og tips til en godt sammensatt stereo.

Hvordan forskjellig ohm spiller inn på forsterkerene og hvordan det er å blande høyttaler med forskjellig ohm i samme bil osv.

 

Har selv lite peiling på bilstereo, men noe kunnskap om vanlig stero. Bilstereo virker litt mer komplisert, og siden jeg enda ikke har installert et selv kan jeg ikke lage en guide selv. Tør ikke klippe og lime fra andre steder, siden jeg ikke kan kontrollere om det er riktig.

 

Forumet trenger en sticky med en god guide, så hvis noen tar seg tid eller vet om en god guide andre steder...

 

På forhånd takk.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg kunne også tenkt meg en tråd/guide/sticky her hvor det f.eks kan stå FAQ, og typiske myter etc. som folk legger ut om i det vide og brede her og på andre forum for den saks skyld.

(et eksempel er jo 10" vs. 12". Hvor mange helt uten å vite hvorfor anbefaler 10" pga. "rask bass")

 

Jeg kunne ha bidratt, men føler jeg ikke har nok kunnskap til å skrive rundt alle områdene i bilstereoverdenen selv.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...