Gå til innhold

Test: Sony NW-A806


Anbefalte innlegg

SonicStage er bra!

 

Jeg synes at SonicStage får unødvendig mye pepper. Programmet gjør akkurat det det skal gjøre, nemlig å hente inn musikk, katalogisere det og overføre det til spilleren. Jeg har prøvd andre programmer, f.eks. Windows Media Player (WMP11) og EAC med LAME for å imporrtere og katalogisere CDer til MP3. SonicStage synes å finne mer info om CDene, og info om mer sjeldne CDer. Dessuten kan den lese info fra hjemmebrente CDer dersom man har brukt CD-text og navngitt sporene riktig når man brente CDen. Overføring til spilleren er også lynrask dersom man bruker et format som spilleren godtar. Dersom sporene må konverteres tar det selvfølgelig mye lenger tid. Men personlig ripper jeg nå alt i Sonys Atrac3Pluss-format. Det låter veldig bra og overføring til spilleren går veldig raskt, i tillegg til at man får lenger batterlilevetid. Dessuten ripper SonicStage mye raskere enn både WMP11 og EAC. Programmet er kanskje ikke pent å se på, men det er enkelt å bruke. Jeg har aldri hatt problemer med kræsj eller annet tull heller. Men sørg for å bruke de siste versjonene, dvs. 4.2 eller 4.3.

 

 

Trondis

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fra artikkelen:
Om A806 faktisk klarer de 30 timene musikkavspilling den lover, har vi ikke fått anledning til å teste i praksis. Ettersom det er med høy komprimering på Sonys eget filformat ATRAC, antar vi at tallet for variert MP3-avspilling vil være en del lavere.

 

Ville det ikke faktisk vært omvendt? De MP3-spillerne jeg har hatt, har alle hatt dårligere batteritid med WMA i forhold til MP3, og da skulle vel det samme gjelde for ATRAC i forhold til MP3, eller?

8818117[/snapback]

 

Stemmer. Jo kraftigere komprimeringsalgoritme som brukes, jo flere CPU-instruksjoner må brukes for å dekode innholdet. Det er bl.a. derfor en ikke ser så mange bærbare spillere med .ogg-dekodere eller PMPer med h264-dekodere. :)

 

Gitt Sonys historie med enormt god batterilevetid har jeg likevel ingen problemer med å tro at den klarer 30 timer. Jeg har selv en NW-e501 (elns), en liten stubbe med oppgitt 50 timer batterilevetid, og den har klart seg gjennom lange ferier uten problemer. Regner med jeg lader den omtrent en gang i mnd. eller annenhver mnd. :)

Lenke til kommentar
Er det mulighet for å lave playlister på spilleren mens man er på farten? Og er det noen som vet om den har gapless playback?

8844071[/snapback]

 

ATRAC har støttet gapless playback siden minidisc-dagene, så i ATRAC-format skal den støtte det fint. Om den er gapless under MP3-avspilling kan jeg ikke si helt sikkert, men min gamle NW-spiller klarer _nesten_ helt gapless avspilling (et nesten uhørbart klikk), så om den ikke klarer det helt gapless blir det i hvert fall ikke så langt unna at du skjemmes av det. Jeg er veldig kresen når det kommer til lyd, og min gamle NW har klart seg veldig fint med denslags. :)

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
SonicStage er bra!

8823822[/snapback]

Nei, SonicStage er grusomt og ubrukelig! Heldigvis finnes alternativer, nemlig VAIO Music transfer. Dette programmet lar deg dra kataloger med mp3 over til spilleren uten noe særlig pes. Tror du må ha SonicStage installert for å bruke det, men du slipper ihvertfall å åpne SonicStage :thumbup:

 

Finnes også et Winamp plugin som lar deg overføre musikk til spilleren, men det får noen andre teste ut..

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...