mgns Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Heisann! Jeg har akkurat lastet opp et PHP-script på domenet mitt. Det fungerte fint på min egen maskin under xampp (PHP 5.2.2 og MySQL 5.0.41). Nå får jeg følgende feilmelding: Warning: mysql_query(): supplied argument is not a valid MySQL-Link resource in databaseconnection.php on line 15 mysql_error() gir ingen tilbakemelding. Både oppkobling mot databaseserver og valg av database fungerer fortsatt problemfritt. Spørringen som blir kjørt mot databasen er SELECT date FROM news function dbQuery( $query ) { $result = mysql_query( $query, $this->dbhandle ) or die( mysql_error() . "<br />" . $query ); return $result; } Har prøvd å google feilmeldingen for å finne noen tips, men har ikke klart å finne noe hjelpsomt. Håper det er noen her som kan hjelpe meg. På forhånd takk // mgns
gather Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 litt seint på kvelden , men for meg ser det ut som om spørringen av en eller annen grunn ikke gir noe resultat. Tror det var det som var problemet en gang jeg fikk en lignende feilmelding.
Ståle Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 se her: http://forums.mysql.com/read.php?52,82513,82526#msg-82526
Gjest Slettet+142 Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Nå vet ikke jeg helt, men prøv å endre SQL-en til denne: SELECT `date` FROM `news`
mgns Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Skrevet 6. juni 2007 Takker for alle svar, dessverre ingenting som hjelper gather: Jeg har testet spørringen direkte mot databasen og den gir resultater Ståle: Fin lenke, men jeg har ikke gjort samme feil som dem. Han har lagt inn feil verdi i databaselinken sin, jeg har riktig verdier. mariyo: Jeg har prøvd, det hjalp ikke Anyways, håper det er noen andre som klarer dette, jeg har ikke klart å finne noe nytt... // mgns
Anders Moen Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Har du fylt inn noe i tabellen i databasen din? Noen hoster har sånn at hvis du prøver å hente ut fra den og den er tom så kommer det en sånn feilmelding...tror jeg
mgns Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Skrevet 6. juni 2007 Anders-Moen: Ja, det er litt over 30 rader i tabellen...
Gjest Slettet+142 Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 (endret) Feilmeldingen sier at det er database-linken som ikke er gyldig. Hvor settes $this->dbhandle hen? Er den satt i det hele tatt? edit; Velkommen til forumet, mgns Endret 6. juni 2007 av Slettet+142
mgns Skrevet 6. juni 2007 Forfatter Skrevet 6. juni 2007 Hehe Derfor er det bra å ha en ressurs som dere tilgjengelig! Jeg har kodet scriptet mitt i PHP5 med konstruktør a'la PHP5 og host'en min bruker selvfølgelig ikke det, at ikke jeg tenkte på det :/ La til en konstruktør av type PHP4 og vips så fungerte det Så til takketalen: mariyo jeg hadde ikke tenkt på det uten tipset ditt (er i konstruktøren at $this->dbhandle deklareres) Takker og bukker, håper jeg kan hjelpe dere ved en senere annledning! // mgns
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå