wilarse Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Nikon Nikkor AF 24-85mm f/2.8-4D IF eller Nikon Nikkor AF-S VR 24-120mm f/3.5-5.6G IF-ED er ute etter et allround objektiv til å erstatte AF-s Nikkor 18-55 3,5-5,6
Anew Skrevet 5. juni 2007 Skrevet 5. juni 2007 Hvis du er ute etter en allrounder, hvorfor vurderer du ikke 18-70 eller 18-135? 24mm er litt stusselig som største vidvinkel.
k-ryeng Skrevet 6. juni 2007 Skrevet 6. juni 2007 Hvis du er ute etter en allrounder, hvorfor vurderer du ikke 18-70 eller 18-135? 24mm er litt stusselig som største vidvinkel. Jeg hadde klart meg godt, og ville heller nytt godt av de ekstra mm tele sammenliknet med 18-70 i hvert fall... Men nok om det. :o) Når du først kikker på objektiver i denne prisklassen, ville jeg heller vurdert Nikon 18-200VR. Joda, litt dyrere, men jeg synes du får valuta for pengene. Da har du virkelig allround-objektiv, og hvis du investerer i DxO (software) får du korrigert de en del av optiske svakhetene også. 24-120VR er et utgått objektiv, og det er vel også 24-85 f/2.8-4 så vidt jeg vet, så det er kun restlager som er igjen (evt. bruktmarked). Hvis du skulle valgt mellom ett av de to - uansett - ville jeg vel valgt 24-120VR. Tror det er lettere å selge, og det dekker alt i alt et ganske bra område. VR kompenserer også til en viss grad for dårligere lysstyrke, men det "avgjørende" er vel at det har AF-S. Med andre ord er det aktuelt for flere brukere, pluss at det har raskere AF...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå