Gå til innhold

Bærbar PC forstyrrer TV signaler


Anbefalte innlegg

Hei, jeg har ei Zepto maskin. Det rare er at hvis jeg slår på pc'en mens jeg sitter i samme rom som en vanlig TV skjerm vil denne forstyrre tv-signalene drastisk. Dette skjer uavhengig av om det trådløse nettverkskortet er på eller ikke.

På TV'en bruker vi en vanlig antenne.

 

Noen som vet hvorfor?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg hadde store problemer med vanlig antenne og trådløs ruter som forstyrret signalene.

 

I dette tilfellet kan det være bluetooth som forstyrrer, eventuellt at det skapes elektromagnetisk stråling fra forskjellige komponenter i maskinen. Om det er sistnevnte er det svært lite annet enn å isolere maskinen med bly el. en kan gjøre. Er det førstnevnte, altså bluetooth, kan du prøve å skru av den.

Lenke til kommentar

bluetooth har jeg ikke på min laptop.

er tilfellet Elektromagnetisk stråling, vil dette kunne være forstyrrende for folk med medisinske dippedutter som pacemakers osv?

 

Jeg hadde store problemer med vanlig antenne og trådløs ruter som forstyrret signalene.

 

I dette tilfellet kan det være bluetooth som forstyrrer, eventuellt at det skapes elektromagnetisk stråling fra forskjellige komponenter i maskinen. Om det er sistnevnte er det svært lite annet enn å isolere maskinen med bly el. en kan gjøre. Er det førstnevnte, altså bluetooth, kan du prøve å skru av den.

8778663[/snapback]

Lenke til kommentar
er tilfellet Elektromagnetisk stråling, vil dette kunne være forstyrrende for folk med medisinske dippedutter som pacemakers osv?

8779007[/snapback]

Det merker du fort ...

 

Spøk til side, det gjøres mye fra pacemaker-produsentenes side for at pacemakerne skal være lite følsomme for EM-stråling, men hvis feltene blir høye nok - f.eks. hvis en sender-antenne kommer for nær pacemakeren -, så kan denne bli forstyrret.

 

En person jeg kjenner har blitt anbefalt å ikke bruke mobiltelefonen på venstre side, da det er der han har pacemakeren montert ... Men en mobiltelefon som kommuniserer med en basestasjon et par kilometer unna, stråler ut mer effekt enn en bærbar PC.

 

Den vanligste forstyrrelsen fra elektrisk/elektronisk utstyr er vel gjennom strømnettet.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

jeg har nå funnet ut at det er pc-skjermen min som lager problemer for tv-signalene. Holder jeg inne knappen som kjør skjermen svart når en lukker igjen så forsvinner all forstyrrelse, men med en gang jeg slipper den opp igjen så kommer støyen tilbake.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...