Gå til innhold

Flight Simulator x

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Emnetittelen i denne tråden er lite beskrivende for trådens innhold og det er derfor ingen god emnetittel. Jo bedre og mer beskrivende emnetittelen er, jo lettere er det for andre å skjønne trådens innhold og det vil være lettere å treffe den riktige forumbrukeren med det rette svaret. Ber deg derfor om å endre emnetittel slik at du unngår at en moderator stenger tråden. Vennligst forsøk å ha dette i tankene neste gang du starter en tråd, og orienter deg om hva vår nettikette sier om dårlig bruk av emnetitler.

Bruk p_edit.gif-knappen i første post for å endre emnetittelen.

(Dette innlegget vil bli fjernet ved endring av emnetittel. Ikke kommenter dette innlegget, men p_report.gif gjerne dette innlegget når tittelen er endret, så vil det bli fjernet..)

Skrevet (endret)

Hmm det er jeg ikke sikker på, annet enn at jeg ser at mange add-on fly for 2004 blir publisert i divserse databaser som "FS 2004 & X compatible" eller lignende, d.v.s. de skal kunne brukes med begge versjonene. FS X er ikke akkurat gammelt ennå, og det er en del aktivitet på add-on fronten der, men samtidig er mange add-on fly laget for FS 2004 så flotte at de overgår mange stock FS X fly (blir det sagt).

Det finnes et fantastisk detaljrikt F-16 fly for Flight Simulator X, men sist jeg sjekket var det fremdeles under utvikling, og det blir en payware add-on som vil koste fler hundre kroner alene. Prosjektet har også blitt kritisert for overdreven bruk av detaljer (hver enkelt nagle rundt cockpiten f.eks. er 3D), hvilket betyr stor belastning for systemet. Dessuten kan man ikke skyte ned noe eller droppe bomber på taktiske mål, da FS tross alt er en sivil flysim, så det blir mer for de svorne F-16 tilhengere.

For den ultimate jagerfly-simmen vil jeg påstå at ingenting slår Falcon 4. Den nyeste utgaven heter Falcon 4: Allied Force, og jeg kunne snakket i timesvis om den høye realismen som får alt annet av combat flight sims til å fremstå som leketøy, men det er videoer på bl.a. Youtube. Se denne, som viser en hissig dogfight ved bruk av Track IR systemet som gjør at du kan se deg rundt i en sim flycockpit (eller bil) på naturlig vis i alle akser ved å vri og vende på hodet.

Endret av Sundiver
  • 3 uker senere...
Skrevet
Hmm det er jeg ikke sikker på, annet enn at jeg ser at mange add-on fly for 2004 blir publisert i divserse databaser som "FS 2004 & X compatible" eller lignende, d.v.s. de skal kunne brukes med begge versjonene. FS X er ikke akkurat gammelt ennå, og det er en del aktivitet på add-on fronten der, men samtidig er mange add-on fly laget for FS 2004 så flotte at de overgår mange stock FS X fly (blir det sagt).

Det finnes et fantastisk detaljrikt F-16 fly for Flight Simulator X, men sist jeg sjekket var det fremdeles under utvikling, og det blir en payware add-on som vil koste fler hundre kroner alene. Prosjektet har også blitt kritisert for overdreven bruk av detaljer (hver enkelt nagle rundt cockpiten f.eks. er 3D), hvilket betyr stor belastning for systemet. Dessuten kan man ikke skyte ned noe eller droppe bomber på taktiske mål, da FS tross alt er en sivil flysim, så det blir mer for de svorne F-16 tilhengere.

For den ultimate jagerfly-simmen vil jeg påstå at ingenting slår Falcon 4. Den nyeste utgaven heter Falcon 4: Allied Force, og jeg kunne snakket i timesvis om den høye realismen som får alt annet av combat flight sims til å fremstå som leketøy, men det er videoer på bl.a. Youtube. Se denne, som viser en hissig dogfight ved bruk av Track IR systemet som gjør at du kan se deg rundt i en sim flycockpit (eller bil) på naturlig vis i alle akser ved å vri og vende på hodet.

8782226[/snapback]

Jeg fikk se på Jager-fly simulatoren til luftforsvaret for noen uker siden, lurer på om dem brukte Flcon 4:allied force som software...

Rimelig heftig og se på :)

• 2 uker senere...
Skrevet (endret)

Hei

Jeg tenker på å kjøpe Flight simulator X til pc.. Men, det er et problem.. Og det er at jeg ikke er sikker på om jeg har en bra nok pc.. Jeg har ganske lite peiling på pc og veit ikke hva som er bra eller dårlig..

Slik er pc'en min:

Dell Dimension 3000

1.25 GB RAM

180GB harddisk

2.66 GH/z

Intel® 82865G Graphics controller (Skjermkort)

Er dette en bra nok pc til at jeg kan spille Flight sim X?

Takk

Endret av Joran19
Skrevet

Jeg er ikke sikker, men fant ihvertfall en tråd her, hvor trådstarter har samme grafikkbrikke som deg, og FS X fungerer visstnok bra for ham, så jeg antar det bør gå. For en maksimal opplevelse vil jeg uansett anbefale en kraftpakke av en ny PC, men slikt er ikke billig desverre :-/

Jeg fant forresten en video laget ved hjelp av FS X og effekter pålagt etterpå, her om dagen, den bør sees:

(som nevnt i kommentarene der, er det ikke mulig å skyte med fly eller bombe mål i FS, men det er flott utført!)
Skrevet (endret)

Maskinen din er alt for svak. Lite ram, svak cpu. Jeg vil være så ærlig å si at maskinen er en ren kontormaskin uten noen form for spillytelse i det hele tatt.

Så om du brenner av 3-400kr og forventer at fsx skal fungere på den maskinen der så blir du skuffa. At vedkommende i den linken Sundiver ref. sier at spillet flyter "ok" så kan jo dette tolkes på flere måter. 1. Han har ingen referanser til noen spill fra før og syntes 2fps i er ok. 2. Han juger, 3. Han spiller på 320x200 med alt på enten low eller off.

Endret av iceraven
  • 7 måneder senere...
Skrevet
Noen andre som har noen synspunkter??

Har følgende oppsett på min laptop:

Prosessor: Intel Core 2 Duo T7700, 2400 MHz, 4MB Cache

Brikkesett: Intel Mobile PM965

Grafikk: ATI Mobility Radeon HD X2600 med 256MB dedikert minne

Grafikkminne: Opp til 512MB (ved bruk av maskinens hovedminne)

Minne: 2GB (DDR 2 SDRAM 667 MHz)

Harddisk: 160GB SATA, 5400rpm

Skjerm: 15.4" WSXGA+ (1680 x 1050)

Operativsystem: Windows Vista Business 32-bit

Joystick: Logitech Force 3D Pro

Vil dette oppsettet gi ok spillopplevelse? Noen erfaringer med nevnte joystick?

Skrevet
Noen andre som har noen synspunkter??

Har følgende oppsett på min laptop:

Prosessor: Intel Core 2 Duo T7700, 2400 MHz, 4MB Cache

Brikkesett: Intel Mobile PM965

Grafikk: ATI Mobility Radeon HD X2600 med 256MB dedikert minne

Grafikkminne: Opp til 512MB (ved bruk av maskinens hovedminne)

Minne: 2GB (DDR 2 SDRAM 667 MHz)

Harddisk: 160GB SATA, 5400rpm

Skjerm: 15.4" WSXGA+ (1680 x 1050)

Operativsystem: Windows Vista Business 32-bit

Joystick: Logitech Force 3D Pro

Vil dette oppsettet gi ok spillopplevelse? Noen erfaringer med nevnte joystick?

PCene som er nevnt i denne tråden vil kanskje kjøre FS9(2004) greit, men tviler sterkt på at dere klarer å kjøre FSX.

Skrevet

Noen erfaringer med bruk av Logitech Force 3D Pro Joystick?

Er konklusjonen da at min PC-spec (se ovenfor) ikke lar seg kombinere med FSX?

Skrevet
Noen erfaringer med bruk av Logitech Force 3D Pro Joystick?

Er konklusjonen da at min PC-spec (se ovenfor) ikke lar seg kombinere med FSX?

Jo det går, men med det meste på low..

Flightsim.no

Norsk add-on side

Simviation.com

En av det største freeware add-on sidene på nettet..

(Husk å velge "Free access"

Skrevet (endret)

Om du vil fly jager i FSX kan du jo alltids kjøpe den nye tilegspakken til FSX, FSX: Acceleration. Den inneholder en veldig god F/A-18, men det anbefales at du har en veldig god PC!

Men dersom du vil skyte ned andre fly er nok ikke FSX spillet for deg. Da vil jeg anbefale Falcon 4.0(det er den beste fighter-sim'en på markedet)eller Lock-On

Når det gjelder ytelse i FSX så er ikke dagen hardware/software god nok til at du klarer å dra alt på fult uten problemer. Selv PCer som koster mage tusen får kun max 20 FPS enkelte steder!

Endret av Hotel
Gjest member-97590
Skrevet
Om du vil fly jagerfly så er ikke FSX det rette spillet, jagerfly har aldri vært bra i FS.

Aldri og aldri fru blom.

Du kan kanskje ikkje skyte ned medfly, men det er heller ikkje poenget.

Jagerflyet som følger med FSX Acceleration er et veldig bra gjennomført jagerfly, og finner også nedlastbare gratis addon fly som også er veldig gode, har ikkje noken link til det akkuratt no, men eg har i alle fall prøvd fleire gode jagerfly.

Men er enig i at skal du ha et jagerflyspill, så er nok kanskje ikkje FSX det rette.

Skrevet
Om du vil fly jagerfly så er ikke FSX det rette spillet, jagerfly har aldri vært bra i FS.

Nå ja.. Det er smak og behag..

Et bra jagerflyspill er "Lock On: Modern Air Combat"..

Skrevet

Var heller ikke det at man ikke kan bruke våpen jeg tenkte på, men heller det at minst 99% av alle jagerfly som er laget til FS oppfører seg helt på trynet urealistisk. De gjør 14G-svinger mens de flyr i 1000 knop (tilogmed uten å miste fart), staller i 300 knop osv. Det finnes selvfølgelig unntak, men langt de feste jagerfly til FS er helt urealistiske og da i mine øyne ubrukelige.

Lock-On (da sammen med Flaming Cliffs) eller Falcon 4 (med en bunch med mods) er det man bør gå for om man vil fly jagerfly.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...