Gå til innhold

En "ghost"-IE prosess sluuuker CPU-tid


Anbefalte innlegg

Hei,

 

Har en laptop [Acer TravelMate 8104 WLMi] som kjører Windows Vista Ultimatte.

 

Et problem som har gjentatt seg her, er at den etter en stund med surfing [alt i fra 1min til 10 timer] plutselig spawner en helt ny IE prosess [høyere PID# enn den jeg sitter aktivt og surfer i] som bruker minimalitisk med minne men HELE tiden hugger 70-80% CPU-tid.

 

Dette er iofs ikke noe KJEMPEproblem, maskina sparker godt nok til mitt bruk men det er bare det at CPU'en da jobber i HØYgir og blir varm = vifta går = jeg blir støy-skada

 

Noen som har erfart det samme? Har ikke debug'et så mye enda..

 

 

edit: Nytt tilfelle her nå, nesten 90% CPU og 180MB/ram slukt (1GB totalt i maskina)

Endret av Christian Stenbakken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Finn ut hva prosessen heter, så går du i google og skriver inn prosessen.

8777787[/snapback]

 

 

Erm.. jeg er ikke helt på jordet da;) Hadde det vært snakk om en rouge eller en ukjent applikasjon så hadde jeg jo funnet ut av det hur enkelt som helst..

 

men som jeg sa:

[..] spawner en helt ny IE prosess [..]

 

Det er altså IE, ikke en ukjent prosess (iexplore.exe for de som må ha det inn med teskje :-)

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Sannsynligvis har en hatt flere iexplorer vinduer oppe og spist opp mye minne.. og om en hopper gjennom mange web sider og etter stund har en avsluttet alle disse ie vinduene og da kan en se i processer at det er noen som henger igjen... bare å avslutte processen og da vil minne bli frigjort...

Lenke til kommentar
Sannsynligvis har en hatt flere iexplorer vinduer oppe og spist opp mye minne.. og om en hopper gjennom mange web sider  og etter stund har en avsluttet alle disse ie vinduene og da kan en se i processer at det er noen som henger igjen... bare å avslutte processen og da vil minne bli frigjort...

9106645[/snapback]

 

 

Slik skal og vil ikke et program oppføre seg, så lenge det er laget temmelig godt. IE er iofs. [og ikke gidd flameing] et helt greit program.

 

Å bare ta det for god fisk som du skriver over her, vel smånaiv - Nei, det er nok noe annet.. men men, jeg har kommet over dette nå uten at jeg ble klok på hva det var.. det ble bare borte. *hater det egentlig*

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...