Gå til innhold

beyerdynamic dt 770


Anbefalte innlegg

Tenkte jeg skulle skaffe meg nytt headsett, har lest mye positivt om beyerdynamic dt 770, men har hørt at de ikke gir korrekt lydbilde..? Er det langt fra korrekt eller er det bare litt?

 

Har Koss Portapro fra før, men synes lyden er ganske tam. Jeg vet ikke helt, jeg er ingen lydekspert..

 

Hovedbruksområdet er musikk og film hjemme på gutterommet via stasjonær pc.

Har integrert C-Media (CMI9880) lydkort. Kan jeg få bra lyd utifra det?

Skal kanskje bruke den til iPoden også.

 

Skal jeg velge 32 eller 80 ohm? Hvor får jeg tak i den nyere modellen?

 

Takker for svar!

Endret av cfx86
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+89234341

Gir ikke helt korrekt bilde, men nå er det ikke dermed sagt at det er en dårlig ting, super lyd i dem. Portapro er noe møkk og er så langt ifra dt770 i klasse at det blir som å sammenlikne en ferrari og en maur med sadel.

 

Nye versjonen er ikke 80 ohm, og siden du har ipod, bør du ta 32 ohm, siden selv HDD spillerne til ipod ikke klarer dra dt770 100%

 

Sitat av førstepost fjernet av moderator

Endret av Slettet+89234341
Lenke til kommentar

DT770 er ikke helt korrekt på den måten at den gir litt mer bassrespons enn "normalt". En liten loudness-funksjon om du vil.

Jeg synes det bare gjør at DT770 høres mer morsom og underholdende ut.

 

Hvis du er en kjempekritisk lytter, som hører på svært gode innspillinger, og vil ha mest mulig nøytralitet, er neppe DT770 det beste valget.

 

Hvis du ikke skal bruke en egen forsterker til hodetelefonen, ville jeg gått for 32 ohm versjonen. Den er lettere å drive.

Merk at en god forsterker vil gjøre den enda litt bedre, men det kan du ta en annen gang. Det er bedre å kjøpe hodetelefonen først. :-)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

Hvis du har ipod video, så vil jeg nok anbefale 80 ohm versjonen - ipod video har 30mW per kanal om jeg ikke husker feil, da kan du fortsatt drive 80 ohm ok, om ikke bra. Da kan du senere kjøpe en line out kabel og en hodetelefonforsterker som jens her sier, og da får du end abedre lyd :) Men, om du ikke vil ha forsterker, 32 ohm

Lenke til kommentar

OK, kan Pc'en drive 80 ohm bra? Om jeg hadde kjøpt en hodetelefon med høyere ohm enn det som kan drives, hvordan hadde jeg hørt det? Blir det lavt?

 

Men jeg synes den nye versjonen er endel penere, finner ikke den på norske nettbutikker. Kommer den foresten bare i 250 ohms utgave?

 

http://www.headphone.com/products/headphon...amic-dt-770.php

Endret av cfx86
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
OK, kan Pc'en drive 80 ohm bra? Om jeg hadde kjøpt en hodetelefon med høyere ohm enn det som kan drives, hvordan hadde jeg hørt det? Blir det lavt?

 

Men jeg synes den nye versjonen er endel penere, finner ikke den på norske nettbutikker. Kommer den foresten bare i 250 ohms utgave?

 

http://www.headphone.com/products/headphon...amic-dt-770.php

8780673[/snapback]

muligens 32, men tror bare 250. iallefall ikke 80. Impandansen virker oikke bare på volumet, men mer på selve lydbildet...

Lenke til kommentar

Det finnes mange forskjellige utgaver at DT770.

 

Pro-utgave ("gammelt" design, litt mer press mot skallen)

- DT770-32 Pro (32 ohm)

- DT770-80 Pro (80 ohm)

- DT770-250 Pro (250 ohm)

 

b2bdd7f345.jpg

 

 

Spesialversjon for trommeslagere (ekstrem demping på 35 dB, og tåler ekstra høye lydtrykk)

- DT770 M (80 ohm)

 

d616cf2137.jpg

 

 

2005-utgave (Nytt design, mer behagelig)

- DT770 (250 ohm)

 

da14a87682.jpg

 

 

Så har du Beyerdynamic Manufacture, der du kan spesialtilpasse din Beyer DT770/DT880/DT990.

Du kan f.eks. velge mellom 32, 250 eller 600 ohm.

 

Link

 

De som har best lyd av de som er "normalt" tilgjengelig, er DT770-80 Pro, DT770 2005-utgaven, eventuelt Manufacture-utgaven med 600 ohm, men den er dyr, og du trenger en seriøs forsterker.

Den jeg synes gir mest for penga, er nok DT770-80 Pro.

 

Så det er litt å velge mellom. :-)

Endret av JensL
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341

En på headfi ville selge meg dt770 80 ohm for 200 dollar alt i alt, pent brukt. Dvs 1200 kr. Men selv går jeg nok for goldring dr150 istedet, testet på hifiklubben og akkruat den typen lyd jeg er ute etter.

Lenke til kommentar

Tror jeg vil gå for 2005-utgaven 250 ohm.

Den er penere og trykker ikke hode sammen så mye som noen sier.

 

Men hvordan leser jeg at lydkortet mitt holder mål og greier å drive 250 ohm? Hvilke spesifikasjoner skal jeg se etter?

Endret av cfx86
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+89234341
Tror jeg vil gå for 2005-utgaven 250 ohm.

Den er penere og trykker ikke hode sammen så mye som noen sier.

 

Men hvordan leser jeg at lydkortet mitt holder mål og greier å drive 250 ohm? Hvilke spesifikasjoner skal jeg se etter?

8793911[/snapback]

Det gjør ikke det, du trenger hodetelefonforsterker

Lenke til kommentar
Tenkte jeg skulle skaffe meg nytt headsett, har lest mye positivt om beyerdynamic dt 770, men har hørt at de ikke gir korrekt lydbilde..? Er det langt fra korrekt eller er det bare litt?

8776297[/snapback]

Jeg har dt770m og hd595. I direkte sammenligning med Sennheiser hd595 har dt770m en liten "loudness" effekt. Bærekomforten er bra på begge.

Er det mye støy i omgivelsene er dt770m helt supre med demping >35dB, hd595 slipper gjennom "alt" av lyd utenfra.

Til "rytmisk" musikk synes jeg dt770m er best, til klassisk, vokal og akustisk musikk foretrekker jeg hd595.

Endret av bar1
Lenke til kommentar
DT770 M låter ikke like bra som DT770-80 Pro, synes jeg. Mangler mye av den grommeste bassen, og den liker seg best på høyt volum.

 

Men den er glimrende hvis man vil dempe støy utenfra.

8800734[/snapback]

Helt enig. 80-Pro utgaven er bedre til "hifi" bruk. Nå var støydemping og robusthet det primære for meg siden dem ble innkjøpt for bruk på spillejobber og i lydstudio. Liker dem så godt at dem også fant veien inn i stua sammen med min andre favoritt, hd595 :)

Endret av bar1
Lenke til kommentar

Jeg ville gått for 32 ohm versjonen hvis jeg skulle bruke den til mp3 spiller. Selv har jeg prøvd litt og høre forskjell på min kamerat sine 80 ohm og min 32 ohm av dt 770 og kan ærlig talt ikke høre forskjell på lydkvaliteten mellom disse to modellene. Kilden var audigy 2 platinum pro lydkort. Kan hende det har noe å si at jeg ikke hadde hodetelefonforsterker eller bra nok audiofilt lydkort.

 

Jeg har prøvd 80 ohm versjonen på creative zen vision m uten eu sperre og føler at på noen av mp3 filene kan det bli for lite trøkk. Med 32 ohm versjonen er ikke det noe problem med lydstyrke.

 

Hvis du ikke skal bruke headsetet til mp3 spiller ville jeg nok gått for dt770 80 ohm eller den 2005 hifi utgaven siden de har best lyd. Til mp3 bruk er det ingen tvil i mine øyne at 32 ohm versjonen er best. Uansett er dt 770 et veldig godt valg. Har ikke angret ett sekund

Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...

Hei.

 

Vurderer å bestille DT 770, men vet ikke hvilken jeg skal gå for.

 

Skal bruke det til å spille og høre på musikk via PC.

 

Etter å ha tabbet meg ut på Razer AC-1 og HP1 'gamer'-headset, ønsker jeg ikke å gå på en slik blemme igjen........ :hmm::hrm:

 

Takk for svar :)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...