Gå til innhold

Hvordan kjøle ned PCen min?


pederk

Anbefalte innlegg

PCen min er veldig varm og bråker mye. Vet ikke helt hvordan jeg skal få fikset dette. Jeg vet ikke engang hva slags prosessor jeg har, så først og fremst hadde det vært greit å vite av hvordan jeg kan finne ut av det. Tror det er AMD Athlon 64 på 3.0 ghz eller noe, men det hjelper vel ikke når jeg ikke vet helt spesifikt (enda). Fins det noe program jeg kan kjøre for å få opp hva slags hardware jeg har?

 

Jeg vet at det bør gå an å få den til å kjøre stille, siden den ble reklamert som en av de mest stillegående på markedet når jeg kjøpte den (2 år siden).

 

På forhånd takk for svar.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

AMD 64 3000+ heter nok prosessoren din (AMD har ikke prosessorer som oppererer på 3Ghz) Gå på start --> min datamaskin (høyreklikk) --> egenskaper --> kommer opp et vindu der spesifikasjonene din står. Enda en god prosessor som ikke produserer mye varme. Burde derfor være mulig å skru ned volten på vifta de slik at det blir mer rolig

Lenke til kommentar

Det er ikke særlig ønskelig, siden jeg skal selge PCen om maks et par måneder. Poenget er at jeg vet at den kan gå stille, men ikke hvordan. Finner ikke ut noe om den Cool'n'Quiet-dealen AMD har heller. Er ingen downloads som passer beskrivelsen.

Lenke til kommentar

Støvsugde PCen min. Sikkert ikke anbefalt å gjøre det slik, men har ikke luft på boks eller noe. Jeg lot PCen stå åpen etterpå og tok en titt.

 

72831.jpeg

 

Øverst er CPU-vifta, right? Det var veldig mye dritt i kjøleribbene under den jeg fjernet. Den vifta dere ser ribbene til nederst, er det kjøleribbene på skjermkortet? For det var hevdet i reklamen at jeg kjøpte en PC med skjermkort uten vifte. Den lille vifta på høyre side av skjermkortet går ikke rundt i det hele tatt. Hva er det den kjøler? Hvordan kan få den til å funke skikkelig?

Endret av pederk
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...