Gå til innhold

Konvertere WMM filer til brennbart DVD format.


Anbefalte innlegg

heisann;

har lest til øyet er blitt stort og sårt, uten nødvendigvis å bli så mye klokere.

 

Så med forumets velvilje, her er saken.

 

Har et Sony handycam, Digital 8.

 

Klarer ( mye styr ) å få filmene over på pcen, og redigert de sammen med Moviemaker ( egentlig ikke så mye redigering, mest klipping i sekvenser foreløpig.

Filene jeg får, er imidlertid ikke egnet til å legge f.eks til en DVD plate ( har ikke DVD brenner heller,er underveis fra Komplett.no )

 

Så; hva gjør jeg enklest ? Ser at Komplett.no har NERO brennerprogram til en hundrelapp, men dette programmet kan vel ikke konvertere filer ? Ser for meg at jeg trenger noe konverteringsgreier fra WMM til et DVD format (MPEG4 ? )

 

Forsøkte meg på nedlasting av SUPER, men fant aldri selve nedlastingsknappen :blush: , så dermed spør jeg i min uvitenhet, hva og hvordan.

 

Husk -jeg er en enkel sjel, med begrensede datakunnskaper..

 

PS -bør jeg velge noe spesielt med tanke på DVD brenner ( ekstern ? )

 

I..

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har lastet ned ConvertXtoDVD.

Virker (nogenlunde ) greit.

Hva koster egentlig en fullversjon av dette programmet ?

 

For med dette, samt Moviemaker, bør jeg ha det jeg trenger for å gjøre en enkel og grei videoredigering og brenning av DVD plater vil jeg tro ?

 

Lagt til; ca 350kr. Jaja - overlever det altså..

 

I...

Endret av Initium
Lenke til kommentar

Ta en titt på Magix Movie Edit Pro, ver. 11 koster ca 500 kr. Da har du et program med utrolig mange muligheter, og du lager ferdig brent DVD, ev. med meny. Du trenger Firewirekabel, det har du vel. Pass godt på D8-kameraet ditt, det er verdifullt, særlig om ditt kamera også kan lese Hi8-kassetter. Blir det problemer, er det nesten umulig å få tak i nytt.

Endret av asoeli
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...