Gå til innhold

Logitech z-5500. Skarp lyd?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Jeg har et logitech Z-5500 anlegg. Satellitthøyttalerne er det veldig skarp lyd i når jeg spiller på fult. Så lurer jeg på:

 

Er det selve høyttalerne som lager skarp lyd?

 

Eller er det mest forsterkeren som sender ut skarp lyd?

Noen som vet, eller tror?

 

 

Vurderer å kjøpe noen skikkelige satellitthøyttalere i tilsvarende watt, men vet ikke om lyden blir no' særlig bedre av det (hvis det allikevel er forsterkeren som kun sender ut lyd i de høye frekvensene).

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg har opplevd det samme med mitt Z-2300-anlegg. Fant ut at årsaken var at lyden ble reflektert eller "hoppet" fra skrivebordet som høytalerne sto på, såkalt "desk bounce". Dette skaper forstyrrelser i lydbildet som blir veldig skarpe for ørene.

 

Løsningen ble å montere høytalerne på veggen, så de fikk litt avstand fra skrivebordet.

Lenke til kommentar
Da er nok det hovedårsaken ;)

 

Men tror dere at jeg ville fått bedre mellombass hvis jeg hadde kjøpt f.eks. disse som fronthøyttalere?

 

Eller er forsterkeren bare ment til å spille med de høyttalerne som følger med? Og kun det de kan takle?

8774331[/snapback]

 

Tviler på forsterkeren i settet klarer å drive tilfredsstillende, er nok lite vits.

Lenke til kommentar
Bruker ikke optisk kabel. Bare vanlig stereo kabel.

 

Skjønner hva du mener med "enable passtrough", men finner ikke ut hvordan jeg gjør det... lydkortet mitt er ganske dårlig, så tror ikke det har så stort utvalg av innstilling :hmm:

8778810[/snapback]

Det er at lyden går rett i gjennom lydkortet uten at det blir behandlet på noen måte. Men det er kun mulig om du bruker digital overføring (stereo/surround spiller ingen rolle). Da er det akkurat samma hvordan lydkort du har.

Lenke til kommentar
Takk for svar, men jeg lurer fortsatt på om det går an å kjøpe et annet sett fronthøyttalere for å få litt mer mellombass... Fronthøyttalerne i settet har nesten ikke noe mellom bass i det hele tatt... :blush:

8805281[/snapback]

 

du får sikkert mer trykk om du kobler til mefd optisk kabel, er nesten helt sikker på at forsterkeren fra logitec gjør en bedre prosseseringsjobb enn det integrerte kortet ditt ville gjort.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...