Gå til innhold

"Filen er i bruk av et annet program"


Anbefalte innlegg

Jeg har et sprøsmål om førlgende melding i WinXP. Meldingen lyder som følger: "Cannot rename: It is being used by another person or program. Close any programs that might be using the file and try again."

 

Hva i all verden kommer dette av? Det er en video fil og den blir ikke brukt av noe program. Problemet er at jeg ikke får gjort noe med filen, hverken rename eller flytte eller slette. Det er utrolig irriterende! Hva kan jeg gjøre? (annet enn å slette teite windows og legge inn Linux :-? )

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er veldig irriterende, har vært borti det selv

 

Men står pc'en din i nettverk kan du sette på deling med full tilgang på mappa fila ligger i, og så endrer du filnavnet fra en annen pc i nettverket

 

evnt. kan du boote opp med en dos bootdisk, men da kan du bare bruke 8.3 filnavn

Lenke til kommentar

Det er et veldig vanlig problem, og problemet ligger i XP tror jeg, jeg vet vertfall at jeg har sett en fix for det på direct connect, noe alla windows XP file in use fix eller noe...hehe....

vet ikke om det er til noe veldig hjelp men, kan nå vertfall sette deg på et spor :D

 

-Tryll-

Lenke til kommentar
Det er et veldig vanlig problem, og problemet ligger i XP tror jeg, jeg vet vertfall at jeg har sett en fix for det på direct connect, noe alla windows XP file in use fix eller noe...hehe....

vet ikke om det er til noe veldig hjelp men, kan nå vertfall sette deg på et spor  :D  

 

-Tryll-

 

Noen som har en link til den fixen eller? 8)

Lenke til kommentar
Jeg har et sprøsmål om førlgende melding i WinXP. Meldingen lyder som følger: "Cannot rename: It is being used by another person or program. Close any programs that might be using the file and try again."

 

Hva i all verden kommer dette av? Det er en video fil og den blir ikke brukt av noe program. Problemet er at jeg ikke får gjort noe med filen, hverken rename eller flytte eller slette. Det er utrolig irriterende! Hva kan jeg gjøre? (annet enn å slette teite windows og legge inn Linux :-? )

Typiske avi-fixen problemet til WinXp.

For løsninga:

http://tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841

Lenke til kommentar

Hallo!

Om du får feilmeldingen at du ikke kan re-name, flytte eller slette ei fil på grunn av at det er noe annet som 'bruker' den, så er det nok sikkert sånn også :)

Steng ned alle duppeditter du har nede ved klokken (winamp, Realplayer, Imesh, Kasaa m.m.)

Det kan også hende at det er noe under oppstarten, som allerede da 'legger beslag' på den filen.

 

Har du vært inne i "msconfig" - "oppstart/startup" å tittet om det er noen playere eller lignende som muligens kan 'bruke' den fila di?

 

Ellers så kan du også installere Adaware & ta en scanning av maskina di.

 

Håper noe av dette vil hjelpe :D

Ha et godt nyttår!

Lenke til kommentar

Jeg satser på det sjantiok sa. Veldig ofte når du bruker explorer og trykker på en fil, så begynner den å lage en preview til venstre. Da får du den feilmeldingen fordi det er Explorer som er det andre programmet som bruker filen. Sett viewn din til detailed eller list...og prøv da.

 

AKIRA

Lenke til kommentar

Har lest at det også kan være at den beregner hvor lang filmen er. Er ikke filmen helt ferdig nedlastet eller lignende, har windows problemer med å kalkulere hvor lang tid den varer. Dett var problemet hos noen kamerater, vi fikset det på den måten at vi fjernet dette.

 

edit:

 

Så i ettertid at dette er det samme som B|Real snakker om.. :p jaja.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...