Lch Skrevet 2. januar 2003 Skrevet 2. januar 2003 Jeg har nå en boxed-kjøler i maskinen, men den bråker mer enn jeg hadde trodd. Vurderer å skifte den ut med en Zalman Flower: http://www.microplex.no/rubweb/varer.asp?A...TNR=CNPS6500BCU Har også kikket på Swiftech-kjøleren, men den er litt vel dyr og drøy. Har ingen planer om overklokking (det er faderens boks). Er det et smart bytte eller er det noe annet jeg bør vurdere?
DevianX Skrevet 4. januar 2003 Skrevet 4. januar 2003 boxed burde vel holde i massevis, hvis du ikke har tenkt til å overklokke noe sinnsykt. Men uansett er jo boxed fra Intel noe av de beste innenfor kjøling. Meget bra kjølere i grunn. Og de er stille. Høres knapt.
Lch Skrevet 4. januar 2003 Forfatter Skrevet 4. januar 2003 Høres knapt? Jeg tror du er forrykt. Den bråker altfor, altfor mye.
drbass Skrevet 4. januar 2003 Skrevet 4. januar 2003 Min bråket også en del, det er heller ikke så bra kjølere. De har aluminiumsbunn og er aldeles ikke plane. Måtte en del plansliping til får å få den plan.
DevianX Skrevet 4. januar 2003 Skrevet 4. januar 2003 Høres knapt? Jeg tror du er forrykt. Den bråker altfor, altfor mye. Jeg synes den ikke bråker så veldig mye forhold til min enermax vifte som kjører på ca. 28db ( 3200rpm ) Vil du ha et stille, kjøper du deg Swiftec kjøleribbe med en papst vifte som går på 12db. Da vil du ikke merke en shit. Kanskje litt harddisk, men det er alt. Dessuten vil denne løsningen være meget bra og du kan sikkert oc litt med gode resultater. Anyway, good luck!!
Laka Skrevet 4. januar 2003 Skrevet 4. januar 2003 Hvis det eneste problemet er at den bråker, kan det jo være en idè å bytte viften istedenfor. Hvor stor vifte er det? Papst-viftene er av kvalitet.
drbass Skrevet 4. januar 2003 Skrevet 4. januar 2003 Du får ikke byttet vifte fordi ribben er festet med viften på en måte. Man kan jo modde hele shiten, men vil ikke tro at det blir så velykket med tanke på at man da ikke vet riktig trykk mot core osv
Lch Skrevet 5. januar 2003 Forfatter Skrevet 5. januar 2003 LasseAndreK: drbass forklarer det for meg. Uansett, Zalman Flower ++ ligger nede på postkontoret og venter på avhenting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå