Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Jeg ønsker meg en "boble"


Anbefalte innlegg

Heisann,

 

Jeg ønsker å kjøpe meg en Wolkswagen "boble" til russebil. Hadde snusen på en 1300, 75 modell nesten EU godkjent men forsvant rett forann nesen på meg til 6000,-

 

Noen som vet hvor jeg kan komme i kontakt med noen steder, eller personer som selger en slik, eller slike biler til en grei penge?

 

Ønsker meg virkelig en boble til russebil :innocent:

 

Hvor mye oppussing vil feks en slik en koste; http://finn.no/finn/car/object?finnkode=10...268&pos=6&tot=6

Endret av HoaXed
Lenke til kommentar
  • 7 måneder senere...
Videoannonse
Annonse

Jeg har nettopp kjøpt veteranboble som russebil! Det er en 1303 s fra 1974, og det viste seg at det var en del som måtte gjøres på den. Endel rust, oljelekk, motorfusk ++. Men vi er fire stykker som fikk den for 16000, og omreg. + årsavgift er dritbillig siden den er veteran (over 30 år gammel). vi driver og fikser noen som kan foliere bilen nå, for vi vil ikke male den, lakken er ganske fin fra før.

 

vi trenger litt hjelp og råd til oppussing og sånt, da, hvordan gjøre ting riktig og lønnsomt.

uansett så er bobler dritsøte, selv om de sElvsagt ikke er verdens beste og sikreste.

 

du burde være obs på følgende:

- sørg for at den er EU-godkjent ut ditt russeår

- sjekk for rust under stigtrinnet (hvis det er rust her kan bilen "brekke" - ikke godkjent)

- ikke rust i lykter (ikke EU-godkjent)

- oljelekkasjer (vanskelig å unngå, men prøv)

- at den er registrert i dag! kan være et helvete å få den i stand til å bli godkjent

- tenk over at veggene i boblene er tynne som papir, og hvis man kjæsjer er man relativt ille ute, nesten uansett. de

eldre modellene har ikke noen form for hjelp i form av bremse- og styreforsterkning (servo) eller abs, og heller

ikke airbag

- det er ikke bilbelter i baksetet, noe som er krav på alle russebiler, selv om så her gamle biler ikke trenger å ha

det.

 

lykke til!

Lenke til kommentar
Jeg leter også etter boble, har ikke funnet noen perfekte enda, og har sett på magne.

 

Men jeg ønsker ikke og ødelegge den, ved og lage den om til russebil, håper dere finner en annen løsning enn og ødelegge en god og pen veteran bil.

 

Det finnes da nok av gamle skabbete bobler til at man kan ødelegge noen som russebiler.

Lenke til kommentar

Jeg har selv hatt boble, det var min første bil. Hvis jeg skal oppsummere det bekjentskapet vil jeg si følgende: Iskald om vinteren, dugger på vinduene, trangt motorrom(nesten umulig å få gjort noe uten å ta ut motoren), bruker mye bensin, ruster mye, livsfarlig å kollidere med. Ikke mye sjarm i ei boble mener jeg. Sats heller på noe annet og nyere som russebil. En kassebil som kan innredes burde være den perfekte russebilen.

Lenke til kommentar

Kjenner flere som har slitt ut flere bobler i den tiden dette var ett kurant kjøretøy, ingen av de vil strekke begrepet bil så langt at det dekker bobler ;)

De kjørte de fordi de har en enorm fremkommelighet på vinterføre, boble med piggkjetting var vel det nærmeste 4WD vanlige folk hadde råd til på syttitallet. tok man ut passasjersetet så fikk man med seg mye verktøy og utstyr i ei boble.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...