Gå til innhold

Samsung 225BW vs 226BW


Anbefalte innlegg

Jeg lurer på å kjøpe meg ny skjerm i størrelsen 22 tommmer. Har sett her på hardware.no at 225BW vant en test.

 

Det jeg er ute etter, er om 226BW er verd de 600kr i pris forskjell på komplett.no

 

Jeg er nødt å handle på komplett.no pga et gavekort.

 

Bruker PC'en til å spille og ellers vanlig bruk. (det er ikke på denne skjermen jeg ser filmene mine, men selvfølgelig så ruller det video på skjermen også).

 

Hvilken skjerm bør jeg gå for??

 

-Tor @rve

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Jeg lurer på å kjøpe meg ny skjerm i størrelsen 22 tommmer. Har sett her på hardware.no at 225BW vant en test.

 

Det jeg er ute etter, er om 226BW er verd de 600kr i pris forskjell på komplett.no

 

Jeg er nødt å handle på komplett.no pga et gavekort.

 

Bruker PC'en til å spille og ellers vanlig bruk. (det er ikke på denne skjermen jeg ser filmene mine, men selvfølgelig så ruller det video på skjermen også).

 

Hvilken skjerm bør jeg gå for??

 

-Tor @rve

8758845[/snapback]

 

Jeg har nettopp bestillt en 226BW fra Computer City. Kan gi deg en anmeldelse når jeg mottar den etter helga, ellers finnes det to tråder her om denne skjermen.

Lenke til kommentar

Finnes masse tråder om emnet her. Selv har jeg 226BW og er storfornøyd, selv om det er A-panel. Kalibrering hjalp veldig.

 

Etter hva jeg har lest er 226BW markant bedre enn 225BW, så jeg ville kostet på meg de ekstra 600 kronene. Uansett er de begge svært gode skjermer

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-p4PIYwb6

Har selv en 225BW, og en kamerat kjøpte 226BW for ikke lenge siden.

 

Har ikke sammenlignet så mye, men er vel litt bedre bilde på hans. Den er jo nyere og dyrere.

 

Men liker ikke designet på den, og den har en veldig stygg fot uten så mye justeringer som 225BW har. Power-knappen lyser veldig sterkt på 226BW også. :thumbdown:

Lenke til kommentar

Kan bekrefte at powerknappen lyser litt mer enn jeg vil ,men det er ikke sjenerende i det hele tatt så lenge ikke skjermen står på i dvalemodus når man har lagt seg på et mørkt rom. (det skjedde i går og jeg lå lenge og irriterte meg over det uten å skru den av :-))

 

designet på 22BW6 synes jeg er veldig flott, særlig den blanke rammen

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Har også 225BW. Kjøpte den rett og slett fordi jeg syntes 226BW så "stygg" ut. Vil man merke særlig forskjell på de to skjermene? - Jeg tror nok ikke det.

Lenke til kommentar

...

Power-knappen lyser veldig sterkt på 226BW også. :thumbdown:

__________________________________________________________________

 

 

Om powerknappen sjenerer er det jo bare å klippe til litt maskeringstape og lime på, evt bruke vanlig tape og tusje på den. Har selv tapet over med svart tape på alt som lyser på TV og DVD :cool:

 

Har selv en 225BW og er godt fornøyd med den. Eneste som er litt dårlig er innsynsvinkelen. Det blir et ganske markant gulskjær om man sitter nærme og ser 5-10 cm "utenfor" billedkanten. (ikke noe problem siden jeg pleier å sitte rett foran skjermen når jeg bruker PC'en)

Endret av Trot
Lenke til kommentar
Forstår ikke hva som er stygt med 226BW?? Den har et av de beste designene på markedet. Men jeg kan være enig at powerknapper lyser litt sterkt. Men det løser du raskt med å ta litt gjennomsiktig teip der den lyser mest.

8785376[/snapback]

 

Du vet smaken er som baken.. osv

 

Jeg personlig vil vel ikke gå så langt som si skjermen er mindre pen eller lign. men jeg synes definitivt Dell's matte svarte design er penere, dessuten er det utrolig lett få riper i den blanke plasten(feks. ved tørke av den med en klut som har harde fibre/ikke er gjennom fuktig el. lign)

 

Ok, egentlig irriterer denne blanke designen meg litt, skal bestille TV om ikke så lenge og det viser seg den vil også få en blank finnish - og det suger ;)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...