Gå til innhold

Dagsavisen: Avanserte spill gir psykose


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Vel, det er ikke dataspillene som gjør barna tomme og fulle av depresjoner. Det er det faktum at de ikke trenger å gå ut å leke og skaffe seg et liv, som vi alle gjorde på et tidlig stadium... Vi som er 18+ var heldige og fikk ikke data før vi var rundt 6-7 og da hadde vi allerede rekt å utvikle oss nok til å ikke bli føkka seinere ;)

Lenke til kommentar

Er enig i at barn må få utvikle seg fysisk og ikke bruke all tid ved datamaskinen. De kommer til å gjøre det nok seinere i livet! Er også litt redd for hvordan samfunnet har blitt ved at man skal beskytte fra alt. De får jo snart ikke lov å gå ut uten hjelm, og IHVERTFALL ikke klatre i trær! Ikke rart de heller blir inne, hehe...

 

Sorry, litt off topic...

Lenke til kommentar

samfunnet idag går jo utpå at vi må beskyttes ifra oss selv, uansett hvor gamle vi måtte være. den siste setningen i dagsavisen var kjip, de skylder på pc'en at det er derfor folk kjeder seg i klassen. folk har kjedet seg og drevet med vold lenge før pcen kom så jeg tror ikke det er tilfelle. men snart når de er ferdige å skyve papirhaugen kommer det vel en toglass lover, kanskje 18 års grense på pc slik som det er på fyrverkeri?

Lenke til kommentar

Det er helt utrolig hvor sløve foreldre er med dataspill. De er mye strengere med filmer. Tror ikke de vet hvor realistiske mange spill har blitt.

Det hadde jo ikke vært værre enn å sette seg ned i 5 minutter og se på ungen spille det nye spillet. Men, neida! Har ikke tid til det! Forferdelig uansvarlig.

For min del så synes jeg realisme i spill ikke er så interessant så lenge det ikke dreier seg om å sitte i en cockpit eller bak et ratt. Jeg foretrekker Halo-realisme eller lignende i FPS. Men spill som Vice City burde ikke få kritikk for moralen (eller mangel på moral) i spillet, det er alltid forbrukeren som bestemmer hva de vil kjøpe. Jeg synes derimot at markedsføringen begynner å bli ganske tvilsom. Særlig på Internet.

Lenke til kommentar
  • 1 måned senere...

Eg vaks opp med Commodore 64. No er eg ein sunn, reflektert og tolerant person med god form og høgare utdanning.

 

Kva sa du? Artikkelen gjeld berre avanserte dataspel? Du har tydelegvis ikkje spelt Omega Mission.

 

Det er ikkje mengda av dataspel som er problemet. Det er mangelen på fysisk aktivitet. Vi vert alle feite amerikanarar.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...