Gå til innhold

Veldig varm CPU, 70ºC uten kabinettdør


Anbefalte innlegg

jenta mi har en AMD Athlon 64 3500+ 2.2 GHz Socket 939 cpu som ligger på 70 grader uten kabinett dør + en bordvifte som får litt luft inn... så jeg som har en AMD Athlon 64 3200+ 2GHz Socket 939 bytte med henne da... sånn at hun har min og jeg hennes... enda så ligger den på 70 grader mens den jeg hadde 3200+en lå på 50 grader nå som jeg har 3500+ liger den på 30 grader... enda jeg har bytta orginal vifta hennes med en Zalman ufo vifte som er kjempe bra... hva i alle dager er galt?

 

sorry vis det ble LITT rotete dette men :blush:

Endret av Zeph
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

**quote av innlegg som er fjernet fra tråden er tatt bort**

 

 

Har du for lite/mye pasta på?

Sikker på at du satte kjøler på korrekt måte?

Blåser vifta riktig vei?

Rapporterer HK temp korrekt? (er det kjente problemer med overrapportering med det kortet på den BIOSen f.eks.?)

 

Som tidligere nevnt: får den for mye strøm?

Endret av macfjott
Lenke til kommentar

haha mye morsomt her... har ikke tatt på nytt kjølepasta mere enn nokk fra før og det går ikke ann å overklokke eller stille på volten i bios... men i everest ultimat står det at cpuen er på 60 men i bios er den 70, vifta er korekt instalert, og ja den kjører rund som FAEN, eller hva jeg skal si?

Lenke til kommentar
haha mye morsomt her...  har ikke tatt på nytt kjølepasta mere enn nokk fra før og det går ikke ann å overklokke eller stille på volten i bios...  men i everest ultimat står det at cpuen er på 60 men i bios er den 70, vifta er korekt instalert, og ja den kjører rund som FAEN, eller hva jeg skal si?

8750754[/snapback]

 

 

Er mulig det er for mye pasta i så fall, skal ikke være mye.

 

Slenger opp noen gamle bilder fra goopguiden som illustrerer tykkelse og mengde:

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

riktigmengde.jpg

 

riktigsmurt.jpg

 

Endret av Thorsen
Lenke til kommentar

Det er sannsynleg at det er temperaturmåleren som er feil, dersom det er god kontakt mellom kjøler og cpu, og du ikkje har brukt for mykje kjølepasta.

 

Gjer som Thorsen sa, prøv å ta nederst på kjøleren.

Endret av Zimmen
Lenke til kommentar

etter masse søking og leseing på nettet har jeg funet ut av bios versjonen hennes er for gammel og gir 20 grader extra på cpuen.. så vis cpu er på 70 er den egentlig på 50... så jeg har lasta ned ny bios update og skal snart teste den... det som er rart er at når jeg pakker ut .rar filen som bios ligger i så er det IKKE noe i den.. sto at jeg skulle brenne iso filen på cd og boote... så får vel teste:D også dette med overklokking.. hva pleier det å stå på jumperen på hovedkortet om overklokkinga er låst eller ikke? fordi jeg så noen bilder at man SKAL kunne overklikke den... men Fijutsi simens har sikkert spæra den fungsjonen...

Endret av On1Musha
Lenke til kommentar

blæ.. har flasha bios.. NP men det som er... den er LIKE FORBANA VARM! husker da jeg byggde min ALLER første pc... hadde en dritt cpu vifte og IKKE noe klølepasta.. den lå på 40-45... hvorfor skal denne DRITT pcen ligge på 70 uten kabinett døra på?

Lenke til kommentar

her her jeg tatt et bilde... etter jeg instalerte CoolandQuet (skriveleif) så har jo cpuen gått ned 1 GHz og 0.3 v og 10-15 grader... så her er det noe galt... skal jagu dra ned på elkjøp å snakke med data support i morgen.. dette går jo ikke ann...post-118205-1180912521_thumb.jpgpost-118205-1180912521_thumb.jpg

Lenke til kommentar

ta finger på kjøleren og kjenn etter om den er så varm, mange cpu sensorer er helt på bærtur. Hadde selv en 3500+ som sensoren viste ca20 grader formye på.

 

om harddisk tempen din stemmer så burde du kanskje sette ei vifte til og blåse litt på den.

Lenke til kommentar
ta finger på kjøleren og kjenn etter om den er så varm, mange cpu sensorer er helt på bærtur. Hadde selv en 3500+ som sensoren viste ca20 grader formye på.

 

om harddisk tempen din stemmer så burde du kanskje sette ei vifte til og blåse litt på den.

8776721[/snapback]

 

 

jepp hdd er riktig... brant meg som FAEN på den i sta... det jeg har gjort nå er å ta ut hovedkortet får å se om det var noe støv under.. etter min forbausning så datt det en sånn jern greie, som skal holde cpu vifta fast og den var DRITT varm mens cpu kjøleren var kald og cpuen var kald... hadde bare vert ute på kjøkenet 10 min før jeg begynnte å skru... men cpu og kjøleren var kald.. hdd og den jern dingsen var DRITT varme.. den jerndingsen sitter da altså under hovedkortet for dem som lurer... så da fant jeg ut at jeg skulle rote litt i skoffene mine.. og da fant jeg en zalman plast dings som skulle erstatte den jern dingsen:D og har også tatt på HELT ny kjøle pasta og tatt bort det gammle.. nå ligger cpu tempen på 50 grader... ja det begynner å komme seg... håper du har rett med at sensoren er på BÆRTUR... i sta begynnte jo cpu vifta å kjøre fra 1200 rpg til 2000 rpm vært sec... nå ser det ut som ALT kjører stabilt:D (håper jeg)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...