Gå til innhold

Mulig å formatere harddisk utenfor windows?


Anbefalte innlegg

Hei!

 

Som tittelen sier lurer jeg på om det går an å slette alt på harddisk utenfor OS?

Skal ha vekk alt siden jeg har et problem med OS og vil starte på nytt.(foreksempel en liten restart knapp på undersiden av hardksiken jeg må holde inne i 10 sekunder :p ) hehe

Min eneste venn som bruker S-ata, bor i andre enden av landet så det å reise til han for å reformater via hans pc vil jeg helst ikke. :p

 

 

Mvh Trojanhorse

 

Edit: tok bort EN av de TO dårlige vitsene.

Endret av trojanhorse
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis du skal slette alt på HDDen din (inkl OS), kan du bruke Win-install CDen og reformatere, du kan bruke en Linux LiveCD (f.eks Ubuntu 7.04) og så kjøre GParted (reformatere) eller du kan kjøre Darik's Boot and Nuke (floppy disk) som sletter alle dataene på HDDen (link)

 

 

S

Endret av adder1972
Lenke til kommentar
Jeg har et par rare gutter i nabolaget som spiller starcraft 24/7, får vel høre med de... andre forslag?

8749664[/snapback]

Dersom du skal starte på nytt må du vel ha en XP-cd? Den cd-en kan formatere harddisken for den begynner å installer. (Det kan velges der du velger hvor du vil installere windows.) Det er nok det enkleste alternativet ditt.
Lenke til kommentar
Til Adder1972: Jeg har ikke floppy disk nei, finnes det er program jeg kan brenne ut på CD/DVD og kjøre denne utenfor windows?

Elle rfunker bare dette med Floppy?

8761225[/snapback]

Du kan bruke windows xp-cd'en din. Eller du kan bruke installasjons-cd'en. Eller du kan laste ned gparted live cd. Dn kan bootes fra og inneholder hardiskpartisjoneringsprogrammet gparted.
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...