Gå til innhold

Strategier i WC3:TFT


Anbefalte innlegg

Hei.

 

Jeg tenkte at det hadde vært greit med et samlested for strategier i TFT. Fant ikke noe med søkefunksjonen, men om det finnes en tråd der ute kan vi jo heller bumpe den.

 

Jeg kan starte med et innledende spørsmål (siden jeg ikke er spesielt god). Noen gode måter å countre nelf-players i 2v2-kamper? Vi spiller mest Orc + UD, og vi pleier å rushe. Hvis de går mass hunts, og vi kommer til det punktet der vi får cata så kan jo det hjelpe. Men det er ikke alle som går mass hunts, og det er heller ikke alltid vi overlever lenge nok til å kunne bruke katapulter. De fleste kombinasjoner som ikke inkluderer nelf tar vi ganske greit, men så fort det er en nelf på laget sliter vi litt. Håper på tips her =]

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mass hunters countrer dykk raskt med spiders. Kjør ei blanding av Grunts + Spiders og DK + en melee Orc hero (evt. ein Lich som kan slowe ned hunters). Er ein måte å fastbuilde spiders på, men eg huskar ikkje korleis. Trur det var at du ikkje bygger altar først, men starter med graveyard (eller noko). Då får du hero litt seinare, men kan pumpe spiders nesten frå starten av.

Lenke til kommentar

Hehe, Towerrush er jo noe av det nelves hater mest. Gå tidlig tier 2 på basen hans med grunts, fiends, peons og begynn å bygge tårn. 4 peons er vanligst. Pump også demolishere, mens UDen enten fortsetter å pumpe fiends eller lager slaughterhouse og statues.

 

Fokuser på å ta ned wisper, wells og archere. Hvis han begynner å spamme Ancients of War, knuser du dem. Senere mekker orken raiders med ensare. Ellers er det bare å trene microen, nelves kan være skumle hvis man er på average-nivå, men hvis jeg er i god wc3-form blir det fort alvemassaker (nå spiller jeg human da).

Lenke til kommentar
Du får aldri countra Grunts+cata+tower? Hvilket lag er du evnt da? med elf ville jeg prøvd med huntresses, evnt. Archers på Hippo... da vil jo ikke gruntene få tak i dem...

8747467[/snapback]

No speler ikkje eg så veldig aktivt lenger, men ja, dei gongene eg møter ORC slit eg med det pushet. Dei kjem som regel rett etter eg har fått tier 2. Får vel bare starte å oppgradere tidlig når eg speler mot orc..

Lenke til kommentar
Archers på Hippo... da vil jo ikke gruntene få tak i dem...

8747467[/snapback]

Det er det jeg liker med 2v2, da har man spiderweb... Vi pleier å rushe human hvis det finnes en human, ellers tar vi orc. Rushet pleier hvertfall å sette en spiller kraftig tilbake, om den ikke tar ham helt. Hvis vi ikke har nelf-motstander er det gøy med ziggurat-rush, men hvis vi spiller mot nelf kan en god spiller fjerne blighten alt for fort. Da får det bli orc towers eller bare et litt mer massivt rush med mer penger til units.
Lenke til kommentar

Kan noen fortelle meg en bra strategi med 1vs1 NE mot UD. UD`en går omtrent alltid Fiends/Necro og for meg virker dette som en kombinasjon som er alt for lett å vinne med.. Har prøvd med Dryad og Bears, men kanskje jeg ikke hadde mange nok.. Kan også kjøre Druid og talon men dette er jo tier 3 units, burde ikke være nødvendig å ha tier 3 units for å slå UD tier 1-2..

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle meg en bra strategi med 1vs1  NE mot UD.  UD`en går omtrent alltid Fiends/Necro og for meg virker dette som en kombinasjon som er alt for lett å vinne med..  Har prøvd med Dryad og Bears, men kanskje jeg ikke hadde mange nok.. Kan også kjøre Druid og talon men dette er jo tier 3 units, burde ikke være nødvendig å ha tier 3 units for å slå UD tier 1-2..

8755264[/snapback]

Fiends og necro ville eg ha countra med archers (+ upgrades) og mountain giants. Du kan masse archers og ha 2 (eller fleire) mountaingiants samt ein melee hero (DH eller warden? Der sistnemnde er min favoritt). Om du tek med deg eit par whisps i kampen vil du kjapt kunne utrydde alt som heiter skjelett og mana på necros.

Lenke til kommentar
DH eller warden? Der sistnemnde er min favoritt.

8755594[/snapback]

DH tåler mye juling da. Mest irriterende helten som finnes, da han er skikkelig vanskelig å ta knekken på tidlig uten å miste for mange units selv. Samtidig vil han være god til å brenne vekk manaen til DK, så de ikke får heala like godt.

POTM vil forresten være en fin 2ndhero, da auraen vil være kjekk for archers.

Lenke til kommentar

Husk at jeg ikke spiller TFT og har ikke mountain giants på Reign of Chaos.. Archers er jo suppekjøtt for fiendsene, og de blir jo slakta.. Jeg må jo omtrent har 3/3 archers og bjørner med reju for å overleve.. Derimot vist jeg mister 1 archer popper det opp mange skeletons.

 

Humans derimot er jo lett mot UD, da er det jo bare å ha prest med dispell, blizzard og slow så er UD`ene kjørt..

 

Men NE, klarer ikke å ta UD så kom gjerne med innspill

Lenke til kommentar

Ville allikevel satsa på archers, og evt. seinare bjørner. Det hjelper ikkje å pumpe huntress. Lag mange whisps som du detonerer i kamp for å rydde opp i skeleton. Dette gjer og at Necro mister mana. Bruk ein sterk hero (DH er jo über i ROC), og han vil gå raskt opp i lvl om du tar mange skeleton.

Lenke til kommentar
Men NE, klarer ikke å ta UD.

8756209[/snapback]

 

Her tar du kraftig feil! :)

Selv ville eg sagt at Orc er vanskelegst og ta, så komer UD/HU, etterfølgt av NE ( NEvsNE er garantert lettest, da den som har litt meir skills/micro en den andre garantert har ein stor fordel! :innocent: )

 

DH(Med Immolate!) + mass hunt tar necro + fiends enkelt!

Fokuser angrepet ditt på necro mens du passer på hp'en til huntressa, kjør den eventuelt dei med lite hp raskt tilbake!

 

Stå alltid klar med 2-3 wisps vist det blir noen skellet!

 

Jeg må jo omtrent har 3/3 archers og bjørner med reju for å overleve

 

Istaden for archers så ville eg valgt 3-4 dryads med dispell( eller hva det het :) ), da desse kan enkelt ødelegje summond units!

 

Derimot vist jeg mister 1 archer popper det opp mange skeletons.

 

Igjen tenk på å trekke folk med lite hp raskt tilbake! :D

Du kan kjøpe ein stav i den kjøpe plassen til NE (tier2) som kan sende units tilbake til basen, utruleg nyttigt! :cool:

Anbefaler da to helter med denne, da du kan sende enten helt 1 eller helt 2 tilbake før han dør! Og ofc units! :!:

 

Ellers så anbefaler eg bears eller eventuelt DoT mot ud!

 

Bears tar enkelt alt av styrke som komer fra bakken. (Hugs at dei har healing, så dei slår enkelt dei tjukke grisene til UD :cool: Vist da UD contrer med statuer så fokuser seffølgeleg på desse!) DoT sin tier3 magic (Cyclone) er utruleg tøff! :thumbup: Som i forrige sitvasjon kan desse hjelpe utruleg, da du kan sende alle dei feite 10meter opp i lufta i 20sekunder, som gjer dei andre unitsa til lette offer! :) Eventuelt mot fiends så kan du sette halvparten i lufta, men vist UD'en har fiends når du har DoT så er han litt treg. :whistle:

 

Edit: Hugs at DoT sin flyve form er utruleg god mot flying units! :)

 

Håper mitt svar kanskje hjelper deg å slå dei skitne UD. :!:

Endret av DanielKorshar
Lenke til kommentar

Elf vs Ud er en ganske balansert MU, kommer litt ann på hvilke maps som blir spilt. Å bruke Dotts mot UD er ikke det smarteste du kan gjøre, både gargs og destroyers countrer de relativt lett (hvertfall Destros). Selv synes jeg det er best å bare masse Dryads med en expand. Kan være veldig lurt å gå Panda som second hero hvis Undeaden masser gargs, da Breath of Fire + Drunken et eller aent eier de. :>

 

Edit: Ah, leste nå at du spiller RoC. Da vil selvfølgelig Dotts funke bedre. =P

Endret av BareMarius
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...