Snor Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Problemet mitt er at maskina har blitt veldig treig. Halvparten av gangene jeg starter den får jeg ikke åpnet browseren min engang, fordi CPU'en bruker 100% på ingenting, og jeg må bare restarte maskina for at det skal bedre seg. Problemet har kommet de siste ukene, og jeg kan ikke komme på noe nytt jeg har innstallert. Når jeg går i oppgavebehandlinga ser jeg heller ingen åpenbare syndere, de fleste prosessene som går er systemprosesser som hører til windows ol. Jeg bruker Windows XP og Firefox, og har vært nøye med å bare installere pålitelige programmer. Kjører jevnlig virusscan og spyware. (Evt noen som har tips til bedre programmer til dette?) Noen som har noen lure forslag, eller må jeg bare reformattere og installere alt på nytt?
Jon Ivar Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Det vil som oftest være en prosess som bruker cpu'n så mye, og hvis du sjekker task manager og processes, så skal du kunne se hvilken det er. Min erfaring sier at hvis en av svhost.exe filene er den "skyldige", så kan det være en form for virus på maskinen. Men sjekk task manager < processes og se hva du finner.
meeg Skrevet 30. mai 2007 Skrevet 30. mai 2007 Kan være lurt å kjøre f.eks. CCleaner med jevne mellomrom. Se om det hjelper...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå