Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Ønsker tips om enkel og grei CD-receiver

Anbefalte innlegg

Jeg skal bytte ut den originale signalkilden i min Toyota Camry fra 1992. Det originale anlegget bestod av en kassettradio, med separat CD-spiller som tilleggsutstyr - dette var kanskje veldig fancy den gang. :) Nå har CD-spilleren tatt kvelden, jeg tror ikke det har noen hensikt å prøve å reparere den.

Jeg er ute etter en enkel og grei CD-receiver til å erstatte den gamle spilleren. Den må kunne spille MP3-plater på en fornuftig måte. Den bør ha en rimelig god radiodel, med full støtte for RDS.

Jeg er ikke opptatt av å spille høyt, og bilen (og medpassasjerene på 1-5 år) er uansett for støyende til at jeg trenger noe luksusutstyr på HiFi-fronten. Det er snakk om å høre på Norgesglasset på P1 og å spille Klatremus-CDer, for å si det sånn.

Jeg er opptatt av at spilleren skal være teknisk "solid" (uten svake plastdingser eller elektronikk som tar kvelden fordi ettåringen betjener utstyret). Den bør være lett å betjene - færrest mulig knapper, og de man bruker "i eininga" (av/på, kanalvalg, navigering på CD) bør være lette å "få tak i".

Utseendet bør være forholdsvis nøytralt, uten discolys og fancy styling.

Pris: Lavest mulig, gjerne rundt 1000-lappen om mulig. Men jeg går gjerne noe opp i pris dersom det er rasjonelle årsaker til det.

Jeg har lurt på Panasonic CQ-C1303 eller JVC KD-G332, men tar svært gjerne imot forslag til andre løsninger.

(Jeg regner med at alt som finnes av spillere i dag takler styring av motordrevne antenner...?)

Videoannonse
Annonse
Du burde også se litt nærmere på spillere fra Alpine og Pioneer.

8729800[/snapback]

Hvorfor bør jeg bruke 200 mer på f.eks. Pioneer DEH2920MP enn Panasonic-spilleren jeg foreslo? Er det noe som gjør Pioneer til et "bedre merke"?

(Alpine-spillerne ser ut til å være utenfor mitt budsjett.)

:thumbup:

Pioneer har jevnt over bedre lyd. Om du hører forskjellen aner ieg ikke, men er bare spørsmål om hva du selv "gidder" ;)

8730112[/snapback]

Da bestiller jeg Pioneer DEH2920MP og satser på at jeg blir fornøyd med den. Takk for hjelpen!

8734199[/snapback]

Det følger med rattkontroll med panasonicen + at den har aux minijack inngang i front

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...