Gå til innhold
Spørsmål om helse? Still spørsmål anonymt her ×
Husk at de som svarer ikke nødvendigvis er helsefaglig personell. Ta kontakt med fastlege ved bekymringer!

Hvorfor Bruker En Del Ungdom Narkotika?


The Ghost

Hva er grunnen til at du startet med narkotika? Målgruppe: Under 30år  

302 stemmer

  1. 1. Hva er grunnen til at du startet med narkotika? Målgruppe: Under 30år

    • Jeg startet fordi jeg følte meg presset til det av venner etc.
      3
    • Jeg gjorde det for å bli aksepter og å være kul.
      5
    • Man lever kun en gang!
      28
    • Det er "gøy" men jeg vil selv bestemme hva jeg skal ha i meg.
      25
    • Fordi jeg ville komme meg vekk fra hverdagens problemer og mas.
      9
    • For å være "sosial".
      3
    • Nei, har ikke prøvd, men kan tenke meg å prøve det.
      26
    • Nei, har ikke prøvd og har heller ikke planer om å prøve det.
      203


Anbefalte innlegg

Synes det er veldig dumt at noen folk ikke klarer å respektere det The Ghost sier.

 

Forstår han veldig godt. Så please ikke ødelegg karakteren hans bare fordi du/dere vil prate om alkohol.

 

Edit: Åssen gikk det foresten? Fått karakter på det?

Endret av Emilthakid
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Var litt dumt fikk bare 38 stemmer :thumbdown:

Etter framføringen når jeg kom hjem så var det 90 stemmer ^.^

 

Fikk ikke karakter påd et da det ikke var meningen, men det ble godkjent og fikk et ekstra pluss for spørreundersøkelsem ;)

Tok også med den håkon lagde for en godt stund siden med nesten 1000 stemmer ;)

 

Nå er vel jeg "ferdig" med denne tråden så da for den enten bli stengt eller dere for forsette "diskusjonen" :)

Lenke til kommentar
Ingen av alternativene. Jeg startet for å kunne konsentrere meg på skolen, og om ting som fattet min interesse men var "for trege".

8839069[/snapback]

Der ble jeg litt borte ....

Man kan vel ikke akkurat bli så veldig konsentrert av det og ellers finnes det jo legemidler som kunne ha hjulpet deg ....

Lenke til kommentar
Kjedeleg vekedager kanskje :)

tar man seg ei pipe eller drikker i ei helg så slipper mann gjerne å tenke så mykje på den. trur det er ein del av grunnen. ein anna er vel at det er gøy å prøve ting, ein ny rus er jo noe man ALDRI har opplevd før så det er vel interesant ;)

 

nokre drikker vel kaffe for å vokne, røyker fordi dei føler blir avslappa av det/sosiale grunner. ruse oss har vi gjort til alle tider ;)

 

her er ein NRK doku om rus, ganske bra faktisk :p dei blir faktisk til tross for at det er statseigd kanal einige om at om det bare skulle vært lov med eit russmiddel så burde det vært hasj, IVERTFALL ikkje alkohol

http://www1.nrk.no/nett-tv/klipp/53965

8733656[/snapback]

 

Helt riktig det siste der.. hasj burde blitt lovlig, og alkohol ulovlig. Ingen som dreper eller slåss når de er stein:) Da spiser du masse mat og ser på morsomme filmer:)

Lenke til kommentar
Prøv det så skjønner du hvorfor folk begynner med det.

Nei tror ikke det og du burdte ikke oppfordre andre folk til å ødelegge livet sitt sånn !!

8844725[/snapback]

 

Uff.. ødela jeg livet ditt nå da stakkars lille?

poenget mitt er at det er kun en måte å finne ut hvorfor folk begynner med stoff, prøve det. Det er ingen annen måte.

Grunnen til at flest begynner er nettopp; Nyskjerrighet!

Lenke til kommentar
Ingen av alternativene. Jeg startet for å kunne konsentrere meg på skolen, og om ting som fattet min interesse men var "for trege".

8839069[/snapback]

Der ble jeg litt borte ....

Man kan vel ikke akkurat bli så veldig konsentrert av det og ellers finnes det jo legemidler som kunne ha hjulpet deg ....

8839997[/snapback]

 

Amfetamin er det mange som bruker i skolesammenheng..

Lenke til kommentar
Ingen av alternativene. Jeg startet for å kunne konsentrere meg på skolen, og om ting som fattet min interesse men var "for trege".

8839069[/snapback]

Der ble jeg litt borte ....

Man kan vel ikke akkurat bli så veldig konsentrert av det og ellers finnes det jo legemidler som kunne ha hjulpet deg ....

8839997[/snapback]

 

På den tiden var alle legemidler tilgjengelige basert på amfetamin/dexa-amfetamin. Hva mener du da er best: Cannabis eller Amfetamin ? Dessuten syns jeg cannabis er MYE bedre enn alle legemidler legen har prøvd å gi meg. Han anbefaler meg faktisk å fortsette med dette.

Lenke til kommentar
Uff.. ødela jeg livet ditt nå da stakkars lille?

Nei, men om du hadde overtalt meg til å begynne eller tvunget med så hadde du !

 

Vel jeg begynner ikke for å finne ut hvorfor :S

8844911[/snapback]

 

Du går ikke glipp av en dritt og det lover jeg deg.( det er godt å ruse seg, men det det gjør over tid med deg er ikke noe godt)

Men uansett...du bør ha med at en stor andel begynner å ruse seg pågrunn av diverse problemer hjemme, misbruk osv. Man leter etter noe som kan hjelpe deg å glemme dritten, men det finnes ikke...det finner du ut etter noen år.

Ja, jeg vet at det er en klisje` at man må være misbrukt for å bli misbruker, men faktum er at ingen vil snakke om det nettopp for det er en klisje.

Så at ingen hadde nevnt denne gruppen. Og det er en gruppe som hele tiden glemmes.

Endret av Fluesopp
Lenke til kommentar
  • 3 måneder senere...
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...