Gå til innhold

Ide til meningsløst artiprogram

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har en ide! Og ideen er både meningsløs og unyttig, men jeg kom nettopp på den, og tenkte som så at DET hadde det vært kult om noen laget :D

Ideen er som følger:

Du har et heftig svært (eventuelt et litt mindre heftig svært) dokument som PDF. La oss si 500 sider. I tillegg har vi et stykke film, av et eller annet slag. En enkel gif, eller en avi eller hva som helst.

Programmet tar så antall sider i dokumentet og fordeler dem jevnt ut på antall frames i filmen. For eksempel hvis dokumentet er 500 sider, og antall frames i filmen er 1000, så ville man fått annethvert bilde. Hvis derimot antall frames var mindre enn antall sider, så kunne man for eksempel enten repetert filmen eller strukket den ut eller noe sånt.

Uansett, det ovenfor var kanskje litt forvirrende, men her er det programmet skulle gjort etter å ha funnet ut av tingene: Ta hver n'te frame av filmen, og legge det som et lite thumbnail nederst i et av hjørnene på sidene i dokumentet. Altså slik at dersom de hadde likt antall sider og frames, bare for å gjøre det enkelt, så ville frame 1 komme på side 1, og frame 2 komme på side 2.

Når så dette er gjort, skriver man ut dokumentet og legger det i en perm. En kan så flippe igjennom sidene og få en film nede i hjørnet av dokumentet :w00t:

Noen som tar utfordringen, eventuelt vet om et program som allerede gjør det?? (Noen som skjønte hva jeg mente? hehe)

Jeg har absolutt ingen anelse om hvordan å få det til en gang, så for min del er det bare en ide som hadde vært morsom. Men dersom noen her har kunnskapene til å få det til, og kjeder seg en kveld, såe... *hint hint* :p

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja ikke sant?! i mitt hode så hadde det vært ultrakult å ha et slikt program. Så kunne man piffe opp kjipe dokumenter :D

Skrevet

haha.. men da måtte du ha frame 1 på side 500. og fram 2 på side 499.. Fordi man blar jo på den måten :D

Konge idè.

Skrevet

haha, ja det er jo faktisk sant :D

synes en eller annen programmeringsguru kunne ta å kjede seg en kveld snart.. hehe

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...