Gå til innhold

Kommer det 2GB-minnebrikker på 800 MHz?


Anbefalte innlegg

Da var tiden kommet for enda en tråd og et emne fra min side. Jeg lurer fryktelig på nettopp spørsmålet i emnetittel. Finnes det eller har det kommet 2GB-minnebrikker på 800 MHz til bærbare? Jeg ser at blant annet Zepto selger 1 GB-brikker på 800 MHz, men 2GB-brikker på bare 667 MHz. Så hvordan fungerer dette?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Ettersom du har postet i bærbarforumet antar jeg at det er minne til bærbare PCer du mener. Til stasjonære finnes det jo minne med langt høyere hastighet...

 

Uansett: Det er nok ikke minnet som er problemet. Problemet er at santa rosa ikke støtter minne på over 667 mhz. Det står en del om dette etterhvert i en 2-3 tråder.

 

- Amund

Lenke til kommentar

Bærbar har kortere minnetyper enn i stasjonær ja. I alle fall de jeg har sett på. Men om det kitet vil fungere veit jeg ikke da jeg ikke klarer å finne noe om antall pin via linken...

 

Compal IFL90 skal bruke følgende minne:

200 pin DDR2 modules at 533/667MHz

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar
Bærbar har kortere minnetyper enn i stasjonær ja. I alle fall de jeg har sett på. Men om det kitet vil fungere veit jeg ikke da jeg ikke klarer å finne noe om antall pin via linken...

 

Compal IFL90 skal bruke følgende minne:

200 pin DDR2 modules at 533/667MHz

 

- Amund

8725704[/snapback]

Skjønner, det er altså ikke det samme hva slags minne man bruker. Da må jeg gjøre litt research på det. *Hente briller å øynene mine ikke blir ødelagte*

Lenke til kommentar

Tror du missforstod litt :)

 

JA, SO-DIMM har 200 pins. Poenget er bare at det er 4 forskjellige SO-DIMM.... (72, 100, 144 og 200 pins).

 

 

Så ja: Er riktig at SO-DIMM er riktig spesifikasjon å gå etter. Men det er ikke fult ut nok informasjon... Hvis man skal stole på det som står på wiki som jeg linka til da. Står ganske greit forklart der.

 

- Amund

Lenke til kommentar

OK, muligens er DDR2 utelukkende 200-pin, men det gjelder i alle fall ikke andre veien (at 200-pin er utelukkende DDR2):

 

The PC2700 200-pin SO-DIMM depicted in the accompanying photograph shows a notch slightly outboard, and is thus DDR. Caution should be exercised when visually identifying 200-pin SO-DIMM modules.

(Fra den wikipedialinken).

 

Har du noen referanse på at SO-DIMM DDR2 kun er 200-pin?

 

- Amund

Endret av amundsf
Lenke til kommentar

kan ikke forstå annet ettersom alt som selges av SO-DIMM-minne i dag (ref prisguiden) er 200-pin, og ettersom DDR2 er en relativt ny standard kan jeg ikke forstå at det lages noe annet enn 200 pin SO-DIMM DDR2. Jeg vil anta at de andre pinnekonfigurasjonene kun var DDR (på den wikipedia-linken er det jo også bare på 200-pins brikker at det står noe om forskjellen mellom DDR og DDR2, noe som tyder på det samme).

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...