Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Hjelp! Blå skjerm! What?!


Anbefalte innlegg

Jeg får en blå skjerm av og til. Det står at det er noe galt med en "device" og at windows avsluttes for å hindre skader.. Eller noe i den duren..

Den kommer opp sånn i ny og ne...

 

Pcen har vært på reparasjon tidligere, pga begynte å ryke av pcen. Sannsynlighvis har de lagt inn noe nytt siden den luktet brent av pcen.. Kanskje de har lagt inn noe galt?

 

Takker på forhånd... :thumbup:

 

Også av og til vil den bare ikke slå seg av.. Den slår seg av til... "Windows avsluttes..." Også står den stille, til man slår den av selv...

Endret av a_man
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Enig med siste taler. Ta backup og kjøp ny harddisk.

8718987[/snapback]

 

Hmmm, burde jeg ikke få det reparert av forhandleren? Den var jo ikke slikt før jeg sendte den inn.. Og så plutselig nå, har jo ikke hatt den lengre enn 5mnd. Trodde bærbare pcer holdt ut lengre enn det jeg.. :hmm:

Lenke til kommentar

Har du prøvd å resete biosen? Det kan ofte være årsaken til "Blåskjærm". Det kan hende at biosen ikke er helt satt opp for foreksempel ny HDD. Hvis du ikke vet åssen du reseter, er det som regel en "jumper" som sitter rundt nederste del av hovedkortet. Flytt den til siden, hvor det skal være en pin til og vent et minutt før du flytter den tilbake. Dette må skje når du har tatt ut strømmen fra cpuen, og gjerne trykk en gang på power knappen for å være sikker på at all spenning er ute...

Lenke til kommentar
Har du prøvd å resete biosen? Det kan ofte være årsaken til "Blåskjærm". Det kan hende at biosen ikke er helt satt opp for foreksempel ny HDD. Hvis du ikke vet åssen du reseter, er det som regel en "jumper" som sitter rundt nederste del av hovedkortet. Flytt den til siden, hvor det skal være en pin til og vent et minutt før du flytter den tilbake. Dette må skje når du har tatt ut strømmen fra cpuen, og gjerne trykk en gang på power knappen for å være sikker på at all spenning er ute...

8719183[/snapback]

Satt han ikke på en bærbar da? blir litt verre å tukle nedi det lille tomrommet som er på undersiden av en slik en kan jeg nok tro...

Lenke til kommentar

Hva er det med alle som må skrive HJELP hjelp hjelp i topic? Vi regner med det er hjelp du trenger når du lager et nytt emne...... Kutt det ut! Dette gjelder alle som føler en trang til å ha det i topic. Bruk heller plassen i topic til en mest mulig kort beskrivelse så det går fort å skjønne hva det dreier seg om.

 

Tilbake til tråden:

 

Litt mer info om hva som står i bluescreen hadde vært fint. Men siden den har vært på rep før, og det er en relativt ny bærbar bør du sende den inn :)

Lenke til kommentar
Enig med siste taler. Ta backup og kjøp ny harddisk.

8718987[/snapback]

 

Hmmm, burde jeg ikke få det reparert av forhandleren? Den var jo ikke slikt før jeg sendte den inn.. Og så plutselig nå, har jo ikke hatt den lengre enn 5mnd. Trodde bærbare pcer holdt ut lengre enn det jeg.. :hmm:

8719144[/snapback]

Klag på reparasjonen, lever den inn :nei:

Lenke til kommentar
Enig med siste taler. Ta backup og kjøp ny harddisk.

8718987[/snapback]

 

Hmmm, burde jeg ikke få det reparert av forhandleren? Den var jo ikke slikt før jeg sendte den inn.. Og så plutselig nå, har jo ikke hatt den lengre enn 5mnd. Trodde bærbare pcer holdt ut lengre enn det jeg.. :hmm:

8719144[/snapback]

For all del ikke åpne eller "fikle" for mye selv når du har garanti igjen.

Høres ut som om du har fått et slag i laptoppen og HD ikke tålte dette :cry:

 

Du kan prøve å kjøre CHKDSK eller bruke /sos switchen til boot.ini

 

Ellers ville jeg bare ha levert den tilbake til forhandler :)

Lenke til kommentar

Hæ? Dette ble litt for vanskelig, åpne en bærbar? I dont think so. I så fall ikke jeg... :whistle:

Jeg rekker nesten ikke å lese hva som står på skjermen før den slås av, men får med meg "Windows har oppdaget en feil, og avsluttes for å unngå skader" Eller noe slikt..

 

Tror nok jeg sender den inn, istedet for å tukle med den.. Har jo full forsikring på den, og forhandleren sa at ALT var dekket. Om jeg helte vann på den skulle jeg få ny. :!:

 

Back to reparasjon you går :!:

 

Takk for hjelpen folkens! :thumbup:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...