Gå til innhold
Trenger du hjelp med PCen? Still spørsmål her! ×

Den nye pcen slår seg av hele tiden!


Anbefalte innlegg

Hei!

Kjøpte netopp ny pc, men når jeg slår den på nå, holder den kansje ut i 20 sekunder før den slår seg av.

Visst jeg lar pcen stå av i 10 minutter og slår den på, går det ca 1 minutt før den slår seg av, men visst jeg slår den på med en gang etter den har slått seg av, stopper den fortere enn visst den har hatt en "pause".

Det kan vel ikke vere grunnet for stor varme på så liten tid?

Alle viftene går, men jeg har ikke kjølepasta på prossesoren.

Har MIST 600w så den holder nokk mål siden jeg ikke har så veldig krevende system. (Ikke SLI/Crossfire, "bare" 2 gb ram, ingen klokkede komponenter og ikke mange vifter etc.)

 

Takk på forhånd for svar!

 

Trojanhorse

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kommer du forbi BIOS? Hadde et lignende problem her en gang jeg kjøpte et trådløst nettverkskort til PC-en min, og så viste det seg at hovedkortet mitt ikke likte det av en eller annen grunn (kortet fungerte i andre datamaskiner). Da fikk jeg lignende symptomer, der maskinen slo seg av etter noen sekunder.

 

Dersom det skjer i oppstarten av Windows skal du ikke se bort fra at det kan være noe galt med installasjonen og du trenger en formatering.

 

Dersom du mistenker at noen komponenter er defekte, kan du prøve dem i en annen PC for å teste om de fungerer der.

 

Ellers så er vel alternativet, som andre sier, at det er en overoppheting av en eller annen komponent, f.eks. CPU. Dette høres kanskje mest sannsynlig ut siden du sier at den kjører lenger om den får hvile litt.

Lenke til kommentar

Takk for hjelpen alle!

Før lå cpu temp på 106(!) nå er den nede i 45, jeg måtte feste cpu kjøleren litt bedre. :blush:

Men nå er det et annet problem :hrm:

Maskinen går bare i loop, etter "Windows XP Professional" loadingen begynner maskina på nytt igjen.

Hva kan jeg nå gjøre?

Noen forslag?

 

 

 

Trojanhorse

Lenke til kommentar

Hmmm...

Jeg glemte å si at jeg var midt i windows installasjonen første gang pcen slo seg av.

Og nå går den bare i loop, er det da noe galt med installasjonen? siden den ble avbrutt rundt 75% completet.

Hadde det funka å boota windows via en ekstern harddisk for å så reformatere den andre harddisken når jeg har kommet meg inn i windows, deretter installerer jeg windows på den vanlige harddisken og later som ingenting har skjedd :hmm:

 

 

Trojanhorse

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...