Gå til innhold

Får kun connecta til egenhosta vt-server via lan.


Anbefalte innlegg

Hei, har nå satt opp min egen ventrilo server, men får kun connecta til den på lan. Altså connecter jeg til 192.168.1.101(lan ip), som er pc'en serveren kjører påkommer jeg inn, men connecter jeg til min vanlige IP for jeg ikke connecta.

 

Noen som vet hva jeg må gjøre?

 

PS: Ja, vet det er mange tråder om dette, og har både søkt her og googlet, men fant ikke svar på dette problemet.

 

Edit: Omformulerte emne-tittel og retta skrivefeil.

Endret av _Bendik_
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

1. Det heter får, ikke "for kun connecta" ... ;)

 

2. Jeg har ikke brukt ventrilo, men jeg antar den kun lytter på tilkoblinger til x.x.x.101 og ikke den andre IP-en. Får ikke du kobla til, eller de utenfor får ikke kobla til? Det er litt uoverensstemmelser med tekst og emne her.

 

Hvis ikke andre får kobla til, men du uansett får kobla til, så er det fordi du ikke har "forward"-a den riktige porten gjennom router/modem eller hva du kobler til internett gjennom. -> http://www.portforward.com

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Ja, dårlig formulert. Og den skriveleifen har jeg slitt med hele livet xD

 

Uansett, jeg for kun connecta via lan/lan-ipen. Andre maskiner på nettverket her for connecta til serveren. Men jeg, eller andre for ikke connecta via internett/vanlig ip. Portene skal være forwardet riktig.

Lenke til kommentar

Da er det ventrilo-serveren som ikke er konfigurert helt riktig. Server-applikasjoner lytter vanligvis på trafikk mot IPen som er satt som server-IP. Pakkeheader sjekkes og hvis pakkene egentlig er ment for IP y.y.y.y istedet for x.x.x.x så forkastes denne pakken. (x.x.x.x er LAN-IP og y.y.y.y er global IP.)

 

Vet ikke helt om du skjønner hva jeg mener, men du må se gjennom konfigurasjonen og sjekke at den er riktig.

 

Har du forresten noen brannmur kjørende på maskinen din? Den kan jo muligens sperre for de utenfor LAN-et.

Endret av maedox
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...