JC81 Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Kan en PS3 kjøpt i Tyskland brukes som normalt her i Norge?? Det vil si... er hardware, software ++ helt likt som versjonen kjøpt i Norge?
JC81 Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Skrevet 27. mai 2007 Ser i en annen tråd at det anbefales å kjøpe PS3 i USA... skal til NY i august, så kanskje jeg bør kjøpe den først da? Noen meninger?
SwedishChef Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Ser i en annen tråd at det anbefales å kjøpe PS3 i USA... skal til NY i august, så kanskje jeg bør kjøpe den først da? Noen meninger? 8712529[/snapback] Spillene er slik jeg har forstått det sonefrie, men det er ikke Blu-Ray filmer. Så om du vil kjøpe den i USA må alle dine filmer importeres derfra. Om det kun er spillling vil nok USA være best på pris, men ikke glem at det er som regel fryktelig vanskelig å få den reparert om det skulle være noen feil.
JC81 Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Skrevet 27. mai 2007 Hva med kjøp i Tyskland da? Skal faktisk dit nå i dag, så jeg har nok mulighet til å ta med meg en maskin hjem hvis prisen er ok. Blir det det samme som om å kjøpe i Norge? I USA er det vel et annet strømsystem, så strømkontakt til PS3 kjøpt i USA er kanskje ikke kompatibelt med norsk system??
Bromlexl Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Kjøp den i tyskland du. Grunner til å kjøpe den kontra USA er: Den kan kjøre dine gamle PS2 spill med skalering. Den kan kjøre sone 2 blue ray filmer. (vår sone, eller er vel kalt sone B eller noe nå) Dette er da ting du ikke kan på US versjonen. Den vil kanskje være litt billigere though. Så du får ta vurdering ut ifra det. PS3 spill er sonefrie. Det er ikke PS2 spill. Så kommer mye an på om hvor mange PS2 spill du har og hvor mange du eventuelt vil ha.
JC81 Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Skrevet 27. mai 2007 Takk for rådene! Men hva med strømproblematikken mellom USA og Europa? Det er vel amerikansk strømkontakt på PS3 kjøpt i USA? Disse kan vel ikke brukes i Norge? Skal tråle tyske butikker og se om jeg finner en god pris på PS3
SwedishChef Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Hva med kjøp i Tyskland da? Skal faktisk dit nå i dag, så jeg har nok mulighet til å ta med meg en maskin hjem hvis prisen er ok. Blir det det samme som om å kjøpe i Norge? I USA er det vel et annet strømsystem, så strømkontakt til PS3 kjøpt i USA er kanskje ikke kompatibelt med norsk system?? 8712543[/snapback] Strøm ordner det seg alltids med det finnes adaptorer som fikser biffen. Eneste negative med Tyskland er garanti på spilleren.
JC81 Skrevet 27. mai 2007 Forfatter Skrevet 27. mai 2007 Amazon UK selger den for 400 pund, dvs i underkant av 5000 kr. Kjøper man i utlandet og butikken er en sånn Tax-free shop så kan man få refundert tax i ettertid. I UK så vil det si sånn ca 60 pund, så prisen blir vel rundt 4500 kr uten mva. Og slik jeg skjønner det så kan man ta med seg varer for inntil 6000 kr fritt inn i landet hvis man er ute av landet mer enn 24 timer. Tipper prisen ligger på rundt 5000 kr i Tyskland. Eller tar jeg helt feil her?
WangenPs3 Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Adapter på strømmer for Ps3? Her er det folk som ikke har peiliing gitt. PC bruker vanlig strømkabel som også brukes på PC. Med andre ord: Bruk en "norsk" PC kabel. Den omformer strømmen i maskinen uansett. Ang. Kjøp fra Tyskland kontra USA så er forskjellene postet overnfor. Mange Blu-Ray filmer som er sonefrie, og spillene er sonefrie så for min del var valget lett. sparte 2500 Kroner på å kjøpe min fra USA og jeg fikk den 2 mnd'er før...
JollyRoger57 Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Kan en PS3 kjøpt i Tyskland brukes som normalt her i Norge?? Det vil si... er hardware, software ++ helt likt som versjonen kjøpt i Norge? 8712514[/snapback] USA 110V - Norge 230V USA NTSC - Norge Pal Dette er som flere skriver, vistnokk, ikke noe problem. MEN i Norge har vi 5 års reklamasjonsrett. Du skal få den VELDIG mye billigere andre steder. For å veie opp den fordelen. Har selv reist mye i Østen og som en grunn regel regnet vi minst 50% billigere enn i Norge. For at det overhodet skulle ha noe for seg og handle noe. Jævelig surt å "spare" noen få hundre om den ryker. Og prisene faller på PS3 her også
Tor Rasmussen Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 (endret) Prisen er 4.800,- norske kroner i Tyskland. Mulig PS3 er billigere andre steder, men jeg lister opp Mediamarkt som blir nesten som norske Elkjøp. http://www.mediamarkt.de/marktsuche/ http://www.mediamarkt.de/ent/ps/sonyps3/ Strøm er ikke noe problem. Du skifter bare ut ledningen med en fra Clas Ohslon/Biltema til 39,- og alt fungerer. Edit: Nå har jeg sjekket, og det er faktisk samme stikkontakt og strømstyrke, så din Tyske PS3 fungerer i Norge out of the box. (Min tyske venn kom nettopp inn døren med sin Sony GPS fra tyskland, og stikkontakten er prikk lik den vi har i Norge. Jeg spurte også om hans PS2, og den er helt lik min norske PS2 sin kontakt, og PC-en min har samme kontakt som hans Tyske sier han. (Jeg bor kun 20 minutter fra Tyskegrensen, og Mediamarkt er blant de billigste). MIX har den for 4.600,- men de baserer seg på å sende, og da kommer frakt i tillegg. http://www.mix-computer.de//mix/shop/produ...artNo=QT%23S01& Endret 27. mai 2007 av trykkertor
-Turin_Turambar- Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Noen som vet hva prisen er i Tyskland? 8712601[/snapback] Prisen er 600 Euro alle steder jeg kikket i hvert fall. Eller 599 da... Det du burde prøve å gjøre er å få den tax-free, slik at du får igjen momsen ved utreise. Da blir det billig, siden det er 19% moms i Tyskland.
ompopo Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Hvordan får du en PS3, eller noe annet for den saks skyld, tax-free? Liker tanken på en tysk PS3, og tviler på at den ryker pga. min bruk iallefall. Har hatt PS1 siden 1998 og PS2 siden den kom ut og enda har jeg aldri ødelagt/hatt problemer med dem. Eller er PS3 dårligere slik at det er større sjansje for at den kræsjer?
SwedishChef Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Hvordan får du en PS3, eller noe annet for den saks skyld, tax-free?Liker tanken på en tysk PS3, og tviler på at den ryker pga. min bruk iallefall. Har hatt PS1 siden 1998 og PS2 siden den kom ut og enda har jeg aldri ødelagt/hatt problemer med dem. Eller er PS3 dårligere slik at det er større sjansje for at den kræsjer? 8716050[/snapback] Er mer flaks/uflaks en bruk. All elektronikk har en viss feilrate. Er vel rundt 5% av alle solgte Xbox360 som må repareres eller byttes ut. Sikkert noe mindre for PS3 da de må ha bra sjekk av maskiner siden det er så liten andel av produserte cell prosessorer som faktisk virker, men de de stapper i PS3 er i utgangspunktet testet.
Tor Rasmussen Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Jeg har da et riktig godt inntrykk av PS3-en min. Den holde så det duger vil jeg tro. Og har ikke Sony en slags Europagaranti? Man må da kunne kjøpe noe på ferie og likevel ha garanti. Det er da vel ingen regel som sier at turister går glipp av garanti. Som regel har jo store produsenter som Sony, MS, Canon osv... garanti på verdens og kontinentbasis.
MrLee Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Noen som vet hva prisen er i Tyskland? 8712601[/snapback] Prisen er 600 Euro alle steder jeg kikket i hvert fall. Eller 599 da... Det du burde prøve å gjøre er å få den tax-free, slik at du får igjen momsen ved utreise. Da blir det billig, siden det er 19% moms i Tyskland. 8713967[/snapback] Får du ikke bare de pengene refundert ved fortolling norge? ergo du får igjen de 19%ene når du betaler 25% Mva i Norge?
-Turin_Turambar- Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Man kan få de refundert på flyplassen i Tyskland for eksempel.
JollyRoger57 Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Jeg har da et riktig godt inntrykk av PS3-en min.Den holde så det duger vil jeg tro. Og har ikke Sony en slags Europagaranti? Man må da kunne kjøpe noe på ferie og likevel ha garanti. Det er da vel ingen regel som sier at turister går glipp av garanti. Som regel har jo store produsenter som Sony, MS, Canon osv... garanti på verdens og kontinentbasis. 8716204[/snapback] Garanti er en ting. 3 mnd (?) Noe det er opp til produsenten å gi, frivillig. Reklamasjonsretten, etter norsk kjøpslov, er 5 år. Og DET får du ikke, om du handler noe uten for Norges grenser.
ompopo Skrevet 27. mai 2007 Skrevet 27. mai 2007 Man kan få de refundert på flyplassen i Tyskland for eksempel. 8716332[/snapback] Hva om du kjører til Tyskland da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå