Gå til innhold

Installere Windows Mobile på Symbian?


Anbefalte innlegg

Jeg er ikke så bekymret for prosessorhastigheten, selv om forskjellen mellom 200 Mhz og 150 Mhz faktisk utgjør en fjerdedel.

 

Men 32 MB RAM begynner å bli faretruende lite for å kjøre Windows Mobile, tror iallfall jeg. Qtek 9100 og HTC TyTN har 64 MB RAM, og når det kjører ingen programmer har man igjen ca. 25 MB. Det betyr et "forbruk" på 39 MB. Det er klart man sikkert kan strippe vekk noe funksjonalitet som krever minne, men å få det ned til 32 MB RAM som skal dekke OS og programmer brukeren starter virker litt optimistisk...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hmm ... nå har jeg litt bedre tid :p

 

- Skjermoppløsningen på P910i er på 208 x 320 piksler. WM5 bruker 240 x 320 piksler, noe som betyr at skjermen ikke vil passe til operativsystemet. Da vil man ikke få med hele skjermbildet.

- Tastene fungerer ikke automatisk. Hvordan skal man kunne få WM5 til å forstå hva som skal skje når man trykker på en tast?

- Som nevnt ovenfor, så er det for lite RAM i P910i. Den kunne kanskje ha kjørt WM 2003, men ikke WM5. Prosessoren kunne kanskje ha greid det, men jeg tviler på at det ville ha fungert særlig bra (den ville vel blitt supertreg).

- Hvis dette hadde vært mulig, hadde det vært MASSE penger å tjene på det. Tviler på at balaba6 bare gjorde dette med én mobiltelefon, solgte den lett for 6.500 kroner og så ikke gjorde noe mer. Han/hun skriver selv "det er easy", så da burde det vel ikke være noen problemer med å tjene ganske mange tusen på et par timer?

 

Har søkt etter "cracksystem" på google, og fikk følgende resultater:

cracksystem P910i: 0 treff

cracksystem P910: 0 treff

cracksystem Symbian: et treff

cracksystem windows mobile: tre treff

 

Ser visst ikke ut til at det finnes noe kjent program ved navn cracksystem som kan gjøre dette :p

Lenke til kommentar

Nei, jeg prøvde å finne mer info om dette på nettet jeg og, men null treff! Og siden det er så "easy" å gjøre dette, og du kan tjene så sjukt mye på dette, kunne jo balaba6 levd på dette. Hadde man kjøpt opp masse brukte P910 og lagt inn WM og få solgt det for 6500 hadde man jo tjent over 4000 på det per mobil! Og det ser nesten ut til at han/hun ikke ville inn på denne tråden igjen:P

 

Men når vi snakker om å legge inn ny OS på P910, er det muligt å legge inn en nyere symbian, som foreksempel den som ligger på P990 eller får man samme problem med firmwaren og skjerm da?

 

Også var det en ting til :p Jeg har en P910, med en skjerm fra P900, hvor det er 65000 farger på P900 og 256 på P910, men jeg syns ikke det ble noe forskjell :S Hvorfor gjør jeg ikke det?

 

Noen som vil kjøpe en helt forjævli P900 med knust skjerm? :p

Lenke til kommentar

OS-et i P990i krever mer enn i P910i, som gjør at det ikke er mulig. Det aller meste RAM jeg har hørt noen har greid å skvise ut av P990i er 18, 4 MB. Med 64 MB RAM vil det si at operativsystemet bruker mer enn 32 MB bare for å starte opp og kjøre i stanby, så det ville nok ikke ha gått. Skjermen ville vært annerledes og tastene er jo forskellige.

 

Skjermen i P900 har 65.530 farger. Skjermen i P910i har 262.144 farger (ikkke 262!). Det som gjør at du ikke ser en forskjell, er at operativsystemet kun viser 65.536 farger. Det er først når du vise frem bilder, video og annet i fullskjerm, at den utnytter alle fargene. Derfor ser du ikke forskjell på dem. SMan har svaret på alt :p

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...