Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Yamaha Ybr 125?


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
  • 9 måneder senere...
  • 2 uker senere...

Søstra mi har en YBR 125 06 som skal selgesden har vært i 130 på sletta er 12.5hk i de... Den er grei å kjøre.. Billig å kjøpe og billig å eie og kjøre... 4 t som bruker lite bensin, hu har kjørt 98 på sin å bruker kanskje 200 på 2 uker tror jeg...

Lenke til kommentar

06 moddel har 12.5 det står det i vognkortet. 07 moddel har 10 hk i følge yamaha, Jeg hadde selv en yamaha Dragstar før jeg kjøpte mito, den hadde 12.5 hk å den greide 120 på speedometeret, målt te 110 på gps, så at en YBR med 12.5 hk som veier mindre klarer 130 på speedon sånn ca 120 realfart er ikke urealistisk, det sitter også en plombe i den, men da må du dele hele potta og sveise den sammen igjen... Men jeg har lest fler steder at den har 10 hk også.... er ikke sikker selv... men kan se i vognkortet hennes

Endret av kriei2
Lenke til kommentar

Min går i 127km/t. fikk en annen sykkel med litt mer "futt" til å kjøre ved siden av og dobbeltsjekke;) hvor fort de går kommer helt ann på hvordan de er kjørt inn og behandla. om sykkelen har stått stille en stund har den lett for å gå dårlig, men varm og god er det en bra sykkel:P

Lenke til kommentar

Du skal ikke forvente så mye mer en 90-100 km/t ved vanlig bruk, utenom på lange nedoverbakker osv. Men har det så mye å si? Høyeste fartsgrense i Norge er 100 uansett, og man kjøper seg ikke YBR fordi den er rask eller sportslig. Men fordi den er billig, miljøvennlig, driftsikker, lite bensin og teknisk feil osv. Det er ikke vits i å prøve å trimme en YBR. Den har 10 k orginalt, koster veiledende 28 k men finnes til 25 k har jeg sett. alternativet kan være en Honda XR men det er et prishopp på nærmere 8-10 k.

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Beklager men eg syns YBR rett og slett er dårlige sykkler, veldig enkelt og dårligt bygd.

Har en venninne som kjører en slik, prøvekjørte den og den drar ikke all verden. Ville heller vurdert enn annen sykkel viss eg var deg (viss du er jente kunne dette vært en fin sykkel).

PS: se på prisen som ny, det sier litt om kvaliteten (uansett om yamaha er ett konge merke, eg har en Yamaha DT125 selv)

Lenke til kommentar
  • 9 måneder senere...

http://www.youtube.com/watch?v=5yx92SZod74...feature=related

Her vises det ved å bytte 3 komponenter.

95mm -> 100mm dyse på forgasser, det sko vist være enkelt. 4-5 skruer.

effekt-anlegg. merke "jac" skulle angivelig gi bedre aks og toppfart merke kjøpt i England.

Større luftfilter.

 

En brukt ybr med en sånnen justering, 10 hestekrefter, grensen er 15 hestekrefter. Vel her får en iallefall noen hestekrefter. Hvis noen gjør alt dette en gang gi meg en pm engang og fortell forskjellen.

 

Effekt-anlegg er alltid bra på små enkelt sylinder motorer, er iallefall min erfaring. Men har man rekkefirer så blir det bare lyd tenker jeg.

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Noen som har noe erfaring med yamaha ybr 125cc? Vurderer å kjøpe denne, og de på butikken sa at det var en ganske enkel sykkel. Ikke så mye elektronikk osv. Men noen som har prøvd en slik og vet om de funker greit?

 

eg har en Yamaha YBR 123 2007 modell, går helt fint, vet ikke om det er noen blobering i den, selv om den har 10 hk er det noen som har 13, så det er en sikkert ett eller annet sted. grei sykkel å kjøre, god aks. på den, eneste problem er dekkene, er elendige dekk på den, litt kross lignende dekk på den så du kan fort gli på vått føre, dekke er og litt tynne, så viss du har venner som kjører sports mopeder osv. så være obs på at de kan komentere dette med f.eks. : eg har større dekk en deg osv.

 

ellers en grei sykkel går fint, klarer å dra den opp i 120 km men tar litt tid fra 100 og oppover :)

Lenke til kommentar

eg kjøpte ybr for ei stund sia og er ganske fornøgd, i forhold til prisen. betalte 13.000, var 100% strøken og hadde kjørt 5000km. Motoren er ikkje noko fartsmonster akkurat, men det kan ein jo ikkje akkurat forvente av ei sykkel med 10 HK. forrige eigar hadde skifta drev, slik at den har ein smule høgre toppfart. Max'en eg har vore i er 99km/t i litt nedoverbakke, men skal nok klare 105. skal du cruise og kjøre tur er dette et godt kjøp.sjøl vurdera eg å kjøpe meg noko raskare som feks Nsr

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...