rontonic Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Er i USA for øyeblikket og kjøpte meg akkurat Tamron sitt geniale 17-50mm 2.8 objektiv, men så også et Nikon 70-300 VR objektiv her til en tilsynelatende god pris, $529. Hadde ikke hørt om dette objektivet, men ble litt nysgjerrig på det. Noen her som har erfaringer eller synsing om dette objektivet? Var opprinnelig ute etter 18-200VR men det er umulig å få tak i, og tenkte derfor å gå for to objektiver. Link til objektivet
oafj Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Jeg fikk nettopp mitt 70-300 VR for et par uker siden (bestilte fra USA), og kan ikke si annet enn at jeg er veldig fornøyd. Det er skarpt og fint med rask autofokus og VR er gull verdt for håndholdte bilder med mye tele. Hadde Nikon 70-300d før og angrer definitivt ikke på byttet. Se her for noen bilder tatt med objektivet på mitt D70.
Blodpudding Skrevet 26. mai 2007 Skrevet 26. mai 2007 Se test her: http://www.photozone.de/8Reviews/lenses/ni...556vr/index.htm Resultatene ser jo veldig bra ut. Jeg har ikke objektivet selv, men har kjent på det, og det føles veldig tight og fint, mye bedre enn modellen det erstatter (70-300mm ED). For 3000 Nok. så hadde jeg ikke tenkt meg om to ganger. Med de to objektivene, får du nok mye bedre kvalitet på alle brennvidder, enn med 18-200mm VR.
rontonic Skrevet 26. mai 2007 Forfatter Skrevet 26. mai 2007 Takker for svar folkens, da er jeg i liten tvil. Jeg får bare leve med objektivbytte da jeg ikke fant 18-200mm, men det er egentlig helt greit, tror også jeg får mye bedre kvalitet nå med disse to. Er jo ikke så ofte jeg får bruk for brennvidder over 50mm uansett. Da blir det bare å finne seg en Ritz sjappe i nærheten!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå