Gå til innhold

Neste spel frå Piranha Bytes


Anbefalte innlegg

Dei dårlege nyhendene er at Gothic-serien har blitt separert frå Piranha Bytes, og dermed i all hovudsak er daud. Dei gode nyhendene er at Piranha Bytes ikkje har gitt opp, men driv og planlegg eit nytt spel av samme type. :D

 

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
rough translation of [pb]mike's post. should you find any mistakes or typos...keep them:

 

First of all a big THANKS to all the fans who are supporting our team.

Even those of you who weren’t satisfied with the game contentwise are expressing their support for us and thus prove their faith in our ability to learn from our mistakes.

 

We will.

 

We’ve been planning our new game for a few months now.

Atm this game merely exists in our heads and was initially the basis of our negotiations for Gothic 4, which were ultimately terminated by our publisher.

 

Along with this game we had plans for content changes for Gothic 3, concerning the fighting system, balancing and story/dialogue.

We didn’t think that this idea of “back to the roots” would have been possible with the technology of our last title.

Therefore, with our own money (and partially waiving our salary) we’ve laid the path for this new game, based on which we had wanted to make the content changes in Gothic 3.

 

However, now the separation of PB and JoWood unfortunately happened.

And our former publisher has already announced through media that the only important part about Gothic is Gothic, and that the developer is replaceable.

We wish our former publisher all the best for their new projects.

 

I hope that with this post all further questions, regarding a PB-patch that will bring any content or other changes, have been answered.

We will, of course, be present in this forum in the future, even if not all of us will post regularly.

As soon as we are able to say more, we will do so.

 

So, då seier eg takk for no til Jowood...gratulerar med å ha kasta bort ein fantastisk utviklar, og lykke til med liksom-Gothic-spelet dykkar. Sjølv ser eg meir fram til Piranha sitt nye spel. Det var dei som gjorde Gothic-spela til det dei var. Tippar dei skal klare å lage like fantastiske spel utan Gothic-namet òg. ;)

 

Lenker:

Den opprinnelege tråden på World of Gothic, på tysk.

Den tilsvarande engelske tråden

 

Kay

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
And our former publisher has already announced through media that the only important part about Gothic is Gothic, and that the developer is replaceable.

 

JoWood is teh patetisk.

8711008[/snapback]

Tenkte the samme :roll:

 

Det KAN hende de kommer med et ok/bra spill men det fremtidige prosjektet til PB høres utvilsomt mer spennende ut, det kan bli veldig bra. At det kommer til og hete noe annet enn Gothic 4 er jo litt synd men skal nok overleve det.

 

PB! :love:

Lenke til kommentar
vil dette si at PB er ferdige med Gothic serien? FAEN!

8716131[/snapback]

Blir det ikke noe sånt Gothic 4 under et annet navn? tror og håper det, ikke at det kommer til og hete noe annet men at det blir en slags oppfølger.

8716165[/snapback]

 

Tviler sterkt på at det blir noe "Gothic 4 uten den tittelen". Tror nok det blir et helt nytt, uavhengig prosjekt - som selvsagt kan sammenlignes med Gothic-serien.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
men er ikke no god til å lese engelsk heheh:( kan noen svare meg på hvorfår de slutta med gothic serien?

8721880[/snapback]

 

Fordi at med den lille suksessen og de store problemene som Gothic 3 hadde/har, valgte utgiveren, JoWood, å dumpe utvikleren, Piranha Bytes. JoWood skal finne en ny utvikler, og fortsette Gothic-serien, mens Piranha, som nå er uten jobb, naturligvis må finne seg noe nytt å rutte med. Dette blir det neste prosjektet deres.

Lenke til kommentar

Situasjonen kan samanliknast med at forlaget hadde gitt Tolkien sparken etter å ha skrive To Tårn, og kunngjort at dei ville finne ein annan forfattar til å skrive den neste Ringenes Herre-boka.

 

Uansett, eg trur ikkje "Gothic 4 utan tittelen" er so langt ifrå sanninga. Piranha skriv jo at det nye spelet er basert på idèane dei hadde for Gothic 4. Dei kan sjølvsagt ikkje bruke det samme speluniverset eller karakterane, men eg vil tru at konseptet ellers vil vere som eit Gothic-spel.

 

Kay

Lenke til kommentar

Therefore, with our own money (and partially waiving our salary) we’ve laid the path for this new game,

 

De må vel finne en utgiver etterhvert, det er vel grenser hvor lenge de kan jobbe med bare egne midler.

Ellers håper jeg virkelig PB klarer å lage et mer ferdig spill denne gangen enn Gothic 3 var. Det blir spennende å følge med hva de får til.

Lenke til kommentar

Får øsnke PB lykke til. Gothic 3 ble en skygge av forgjengerne, spesielt 2ern som var helt perfekt. Riktignok kunne de sikkert forbedret seg med 4ern, men nå ble det som det ble og jeg ser fram til både gothic 4 samt PBs nye prosjekt. (Vente på mere info ) :)

Men det kan bli tøft å lage noe like unikt som "gothic universet"

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...