Gå til innhold

Lade bærbar pc via 12v USB?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vet at usb kan transportere "strøm" til enheter, men kan dette gå begge veier? Vurderer å kjøpe en 12v billader som har usb utgang. Lurer på om denne kan plugges i den bærbare pc'n og batteriet får strøm. Greit nok at ikke maskinen kan stå på hele tiden, men vil batteriet bli ladet?

Noen som evt har testet dette?

Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)
Vet at usb kan transportere "strøm" til enheter, men kan dette gå begge veier? Vurderer å kjøpe en 12v billader som har usb utgang. Lurer på om denne kan plugges i den bærbare pc'n og batteriet får strøm. Greit nok at ikke maskinen kan stå på hele tiden, men vil batteriet bli ladet?

Noen som evt har testet dette?

8700918[/snapback]

Nei. Enkelt og greit. Nei. USB porten leverer ut bare 5 volt og maks 500mA på de som leverer mest strøm. Noen gammle bærbare hadde bare maks 100mA.

Du kan få kjøpt en universalladder som gjør om 12volten i bil/hytte/osv til 18volt eller hva din bærbar krever. Skal se etter noe slikt... Ill be back..

Og den ladderen du snakker om er for feks MP3/Multimedia spillere som kan ladde over USB porter...

"Jeg fant jeg fant" sa askeladden. "Hva har du funnet?", Sa brødrene. "En 12volt DC to DC converter", sa askeladden. "Hvor fant du det da?" Sa brødrene. "På google", sa askeladden.

POWAStream

Nordisk/norsk_for_det_meste side

Endret av Deimos87
Skrevet (endret)

Eller saa kan du kjoepe en Target bil adapter med utbyttbare powertips for de fleste laptopper om du finner dem. Mye aa velge imellom.

Endret av Flippo
Skrevet

Clas Ohlson har en veldi grei en hvor du kan stille spenningen mellom 15-20 V og har vel 5 forskjellige plugger du kan bytte mellom.

Skrevet

Bare sjekk at den greia du kjoeper kan lade maskina. Enkelte maskiner krever at ladern gir fra seg ID eller noe dill for at de skal begynne aa lade. Dell'en min er slik ihvertfall. Har et par bil ladere som den sier er uidentifiserbare og nekter aa lade batteriet med...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...