Gå til innhold

Trenger veiledning ved valg av gaming-pc!


Anbefalte innlegg

Heisann!

 

Det har seg altså slik at det er på tide med en ny pc, og har da gjort en svært begrenset mengde research. Eg kom over en pc som eg da får tilbud på - og eg lurte på om denne pc'en duget bra, spesiellt til gaming. Fant ikke noe spesiell link til denne pc'en så eg postar den her:

 

HP Pavilion m8031 Stasjonær

 

Ekte Windows Vista Home Premium

Intel Viiv teknologi

Intel Core2 Duo prossessor E6600

2GB DDR2-SDRAM interminne

640GB (2x320GB) SATA 3g-harddisk (7200 rpm)

320GB Personal Media Drive

ATI Radeon X1700 SE grafikk-kort med Avivio 512 dedikert minne inntil 1280 MB totalt tilgjengelig grafikkminne allokert av Windows Vista

DVD-opptaker SATA DVD RAM og toloags +-R/+-RW og støtte for LightScribe-teknologi

Integrert 10/100BT nettverkskort

IEEE 1394 Firewire

15-i-1 minnekortleser

HP Vista Media Venter fjernkontroll

TV-tunerkort (analog og DVB-T)

Trådløst Lan 802.11 b/g

 

Etter det eg ser så er vel denne pc'en mer home-video studio thingy, men det er min forrige også som har funket ganske bra.

 

Spørsmålet mitt er det: Er dette en svært bra pc? Vil den duge bra til gaming?

 

Takk

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Den er som du sier en "home-video studio thingy". Skjermkortet er gammelt og vil fungere for nåværende spill, bare ikke på høyere oppløsning eller med ekstra effekter som AA.

 

Skal du ha en spill pc kan denne muligens være et alternativ.

 

Eller får du alltid det beste oppsettet hvis du skrur den sammen selv.

Lenke til kommentar

Den pcen som Cymtec anbefaler er egentlig dårligere på mange steder enn den du startet med. For 10k kan du faktisk få bedre maskin enn det der.

 

 

Hvor mange kroner tenkte du å bruke ?

Trenger du skjerm, OS, tastatur, mus eller høyttalere ?

Eller bare maskinen ?

Lenke til kommentar

Altså, eg har fra før av en "home-studio"-pc, som da har fungert bra til spill. Eller eg speler ikke så mye forskjellige spill - går mest i WoW :blush: . Men altså det som er, er følgende: Eg kan bli "sponsa" denne pc'en (gjennom firma blir ca 14 700 fra sponsern), men hvis eg takker nei så blir ikke det noe pc :ohmy: Så du kan si at eg egentli ikke er på utkikk etter pc - det er bare det at eg fekk dette tilbudet og eg lurte på om det ville være vits. I tillegg til spill bruker eg også pc til musikk-studio og redigering av video, så eg tenkte at denne var midt i blinken. Men hvis ikke denne pc'en er så über til spill, va bør eg da skifte på den? Skjermkortet? Bytte med hva?

 

Tusen takk for svarene :)

 

EDIT: har altså alle accesories (skjerm, tastatur etc.)

Endret av Waldemariel
Lenke til kommentar

Hvis du skal bytte noe på den, blir det etter du har kjøpt den? Eller har du mulighet til å konfigurere litt selv før du kjøper den?

 

Alt i alt er det en helt OK pc, men skjermkortet kunne byttes ut, og det lønner seg med 4GB ram i Vista. 4GB ram er også ganske merkbart ved redigering av video og andre tyngre oppgaver.

Lenke til kommentar
Hvis du skal bytte noe på den, blir det etter du har kjøpt den? Eller har du mulighet til å konfigurere litt selv før du kjøper den?

8698686[/snapback]

 

Den eventuelle konfigureringen blir da etter kjøpet. Men når det gjelder bruk av videoredigering og musikkstudio så vil eg nok si at det er "uprofesjonelle" programmer, der høg ytelse ikke vil ha noen stor betydning.

 

Når det gjelder skjermkort, vet dere om ett skjermkort som da ville vært eventuellt? Har ikke nødt å være top notch - kvalitet for billigst pris helst.

Lenke til kommentar
Geisner  Postet i dag, 11:30

  Driit i dx10 og kjøp 7950gt med 512mb minne^^

 

Har du lyst til å utdype den litt??

 

 

 

Det du kan gjøre, er å teste ut maskina til ditt bruk, også se det ut ifra det om du vil ha ett nytt skjermkort.

 

Resten av de nye Radeon korta i X2000 serien kommer ut om ca. en måneds tid og vil mest sannsynlig nvidia kutte i prisene på sine kort også.

 

Så det kan hende at du får tak i ett enda bedre kort sa.

 

Siden du får med Vista, vil jeg anbefale ett DX10 kort pga. nye spill som kommer.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...