Gå til innhold

Ati Vs nVidia (stabilitet)


[nicko]

Anbefalte innlegg

Hva er deres oppfatning anngående stabilitet hos Ati og nVidia siner kort? Tenker egentlig mest på Gf4ti og Radeon 9700. Jeg har gjennom tidene hatt to kort, et Geforce 2 gts og et Radeon 8500le. Min oppfatning er at nvidia sine kort ofte er mer stabile, men hva mener dere? Mitt radeonkort har stort sett gitt god ytelse, men jeg har opplevd en del merkelige situasjoner grunnet dette kortet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg mener at nVidia sine kort er de mest stabile. Det er nå det jeg har på følelsen og derfor jeg holder meg til nVidia baserte kort. Jeg tror det kommer av at nVidia har ett rykende godt driver team som ATI har slitt med de siste årene og som jeg ennå mener at de sliter med, ikke med kvaliteten, men med mye rot om hvilken driver som passer til hvilke kort, spes gamle kort.

Det er nå bare min oppfatning :) Happy New Year :)

Lenke til kommentar
Jeg tror det kommer av at nVidia har ett rykende godt driver team som ATI har slitt med de siste årene og som jeg ennå mener at de sliter med, ikke med kvaliteten, men med mye rot om hvilken driver som passer til hvilke kort, spes gamle kort.

Det er nå bare min oppfatning :) Happy New Year :)

 

Helt enig. Har sett listen til ATi, og det er jo nesten klin umulig å finne rett driver til et gammelt kort. Ser ikke ut til at de har tenkt så mye over navnene på kortene sine... Når det gjelder stabiliteten vet jeg ikke sikkert, men jeg holder et par knapper på nVidia.

På en annen side har jeg lyst å prøve de nye Radeon kortene... de har visst kommet seg på driversiden nå :)

Lenke til kommentar

Helt enig. Har sett listen til ATi, og det er jo nesten klin umulig å finne rett driver til et gammelt kort. Ser ikke ut til at de har tenkt så mye over navnene på kortene sine

 

Du trenger ikke akkurat være et geni for å klare å bruke "listen" til ATI for å finne riktige drivere :wink:

 

http://mirror.ati.com/support/driver.html

 

Enig i at f.eks Radeon 9000 (Pro) ikke var så smart navnevalg, men nVidia har heller ikke vært så heldig med navnevalget på Geforce4 MX serien (tregere enn Geforce3)

 

Det er vel for å selge de nyeste modellene til uvitende kjøpere, at de navngir kortene slik de gjør.

Lenke til kommentar

Det jeg tenkte på var at det er f.eks mange typer "Expert" kort. Hvis du åpner en gammel maskin og alt som står på grafikk kortet er "ATi Expert" så må du begynne å søke på serie nr (eller hva faen det nå var) for å finne rett driver. Det er for mange kort som heter stort sett det samme (altså forvirrende), men som skal ha egen driver.

 

Ja, nVidia har også mange forskjellige kort med nesten samme navn, men disse er iallefall i samme familie.

 

DET var det jeg mente.

Lenke til kommentar

Ville uten tvil statset på nVidia kort med tanke på stabilitet og ikke minst driversupport.

På min arbeidsplass bruker vi konsekvent nVidia kort på PC'er som skal brukes til grafikkintensive oppgaver (ca 4000 PC'er av denne typen på jobb + 11000 hjemme PC'er).

 

Jeg er rett og slett fordømt lei av å hele tiden lete etter drivere (som det helt riktig er blitt påpekt) + de mange inkompatibilitetsproblemer for ATI kortene på ulike applikasjoner.

 

Godt mulig at de siste Radeon 9700 Pro er et raskere kort enn GF4 Ti4600, men det hjelper bare ikke på totalen.

 

Det eneste ATI kortet jeg var fornøyd med, var et ISA kort jeg brukte i min første Dell PC sånn i den forrige data steinalder....... :lol:

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...